آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, April 30, 2012

بزرگترین رویداد تجاوز جنسی در سویدن توسط چند جوان افغان صورت گرفت

دوشنبه ١١ ثور ١٣٩١ ساعت ١٣:٠٠
مقام ها در سویدن می گویند که دادگاهی در این کشور، هفت جوان افغان را به دلیل تجاوز گروهی بریک زن، به حبس های طولانی مدت محکوم کرده اند.
به گفته این مقام ها، دادگاه شهر "اکشو" سویدن، اوایل ماه جاری (اپریل) رای خود را در رابطه با متهمان آنچه که از سوی سارنوال، بزرگترین دوسیه تجاوز گروهی بر یک زن در تاریخ قضائی مدرن سویدن خوانده شده، صادر کرده است.
هفت جوان متهم این قضیه، به حبس های از چهار و نیم تا شش و نیم سال و نیز اخراج از سویدن محکوم شده اند.
به گزارش برخی از خبرگزاری های سویدن، در شب سوم دسامبر سال گذشته، گروهی از جوانان افغان، در یکی از واحدهای مسکونی کمپ پناهندگان متعلق به اداره مهاجرت در "ماریه لوند" از توابع شهر "اکشو" بریک زن سویدنی تجاوز کردند.
گفته شده است که این زن 29 ساله با یکی از متهمان به نام "رفیع بهادری" آشنایی سطحی داشته است.
مقام ها در سویدن می گویند که دادگاهی در این کشور، هفت جوان افغان را به دلیل تجاوز گروهی بریک زن، محکوم کرده اند.
گفته شده است که آقای بهادری، این زن جوان را به آپارتمانی متعلق به اداره مهاجرت در "ماریه لوند" برده و همراه با شش تن از دوستان خود، به طور گروهی به او تجاوز کردند.
این زن در اظهارات خود گفته است:"رفیع بهادری مرا به عنوان میهمان به آنچه که تصور میکردم یک جشن است دعوت کرد اما ساعتی پس از حضور در آپارتمان، دوستان بهادری، ناگهان بر من حمله و لباس هایم را پاره کردند."
به گفته این زن، دوستان رفیع بهادری، در حین شادی و دست زدن، بالای او تجاوز کردند.
به نظر دادگاه منطقه اکشو، رفیع بهادری علاوه بر جرم تجاوز سنگین، مقدمات تجاوز را نیز فراهم کرده و این زن 29 ساله را با فریب به محل تجاوز برده و در اختیار هفت مرد متجاوز قرار داده است.
بنا بر شواهد دادگاه، بهادری به مردان متجاوز گفته است که "این یک زن بدکاره و حاضر به هرنوع رفتار جنسی است."
دادخواست سارنوال، بر پایه شاهدانی که پس از خروج این زن از محل تجاوز با او برخورد کرده اند و نیز بقایای "دی ان ای" از اسپرم مردانی که بر روی بدن و لباسهای وی پیدا شده استوار بوده است.
لابراتوار جنایی پولیس در شهر لینشوپینگ حداقل 48 لکه اسپرم از مردان متهم به تجاوز بر بدن این زن پیدا و به صورت مستند به دادگاه ارائه کرده است.
گفته شده است که این زن 29 ساله،  صبح روز بعد از تجاوز موفق به فرار از آپارتمان می شود و پس از پنهان کردن خود در پشت چند کانتینر زباله پولس را در جریان می گذارد.
رفیع بهادری که از سوی دادگاه متهم اصلی شناخته شده در سویدن دارای اقامت دائم  است.
رسانه های سوئد (از جمله روزنامه افتون بلادت) بر خلاف رویه معمول رسانه های این کشور تابعیت متهمان که همگی افغان هستند را فاش کرده است.
سوابق جرمی
گزاش ها حاکیست که رفیع بهادری، دارای لست بلند بالایی از سوابق محکومیت در رابطه با جرایم مختلف بوده و در 13 مارچ 2008 نیز به جرم تجاوز به یک دختر جوان از سوی دادگاه شهر "بلکینگه" محکوم به دو سال زندان شده است.
او، همچنین متهم به تجاوز به زن دیگری در همان کمپ پناهندگی شده است اما دوسیه او، به دلیل نبود مدارک کافی بسته شد.
رفیع بهادری در سال 2002 به همراه خانواده خود و تحت عنوان "پناهنده" به سویدن رفته است.
تجاوز جنسی، ضرب و شتم، تهدید به قتل، استفاده از اسناد جعلی، قاچاق مواد مخدر، رانندگی در حال مستی، رانندگی بدون مدرک، خرابکاری، مقاومت خشونت آمیز در برابر قانون، کلاهبرداری و فروش اموال سرقت شده از دیگر اقدامات بهادری است.
گفته شده است که رفیع بهادری، اقامت دایمی درسویدن دارد. اما سارنوال درخواست اخراج او از این کشور به این دلیل که پیش از سن 15 سالگی به سویدن آمده را مطرح نکرده است.
شهروندان سویدنی نسبت به این امر اعتراضات شدید شان را در صفحات اجتماعی مطرح کرده اند.
رسانه ها در سویدن (از جمله روزنامه افتون بلادت) بر خلاف رویه معمول رسانه های این کشور تابعیت متهمان که همگی افغان هستند را فاش کرده است.
عارف سلطان زاده – استکهلم
خبرگزاری بخدی
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغان

No comments: