آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, April 30, 2012

دختر و پسر جوان در فراه خودکشی کردند

تاریخ انتشار: 12/ 2 / 1391 شماره خبر: 35536مقامات در ولایت فراه می گویند که یک دختر و پسر ۱۷ و ۱۸ ساله در ولسوالی لاش و جویند ولایت فراه ، پس از مخالفت خانواد ه های شان دست به خودکشی زدند. آنان خودشان را از یک برج بلند در ولایت فراه به پایین انداخته اند و در دم جان باختند.
غلام غوث ملیار آمر امنیت فرماندهی پولیس در این ولایت به خبرنگار هریوانیوز گفت که دختری بنام فاطمه
۱۷ ساله و دین محمد ۱۸ ساله ، باشنده گان قریه ده وکیل در ولسوالی لاش و جویند ولایت فراه زمانی دست به خودکشی زدند که قرار بود صبح امروز، دختر، به عقد یک جوان دیگر در اورده شود.
بنا به اظهارات آقای ملیار، این دو تن از چند ماه بدین سو قرار ازدواج گذاشته بودند ، اما پدر و مادر آنان با این ازدواج مخالفت کرده و دختر را صبح امروز به عقد یک پسر دیگر دراوردند. وی گفته است آنان از طریق موبایل های شان پیام های کتبی را عنوانی خانواده های شان ارسال کرده و نوشته اند که لحظاتی بعد به دلیل عدم توجه آنان به خواست های شان دست به خودکشی می زنند.
این دوتن خود شان را از یک برج بسیار بلند در این ولسوالی به پایین انداخته و به زندگی شان پایان دادند. اجساد هر دو تن به خانواده های شان تسلیم داده شده اما بنا به اظهارات آقای ملیار، پدران هر دو تن در بازداشت پولیس به سر می برند. در همین ریاست امور زنان ولایت فراه، از وقوع چنین رویدادی اظهار بی اطلاعی می کند.
افغانستان به دلیل داشتن جامعه ای بشدت سنتی، با چنین مشکلاتی مواجه بوده است، هر چند تا کنون از خودکشی همزمان دو عاشق و معشوق در نقطه ای از افغانستان گزارش نشده، اما بسیاری از دختران در افغانستان حتی اگر علاقه مند ازدواج با کسی دیگری باشند، جرأت اظهار در این باره را هم ندارند. در هفته جاری دو واقعه فرار از منزل نیز در ولایت فراه رخ داده است که نشان دهنده ی میزان خشونت علیه زنان در این ولایت است.
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغان

No comments: