آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, April 30, 2012

قتل مشکوک یک زن جوان در کابل

دوشنبه ١١ ثور ١٣٩١ ساعت ١١:٠٣
   
مسئولان در کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می گویند که یک زن   بر اثر لت و کوب و شکنجه در یکی از شفاخانه های کابل جان داده است.
به گفته این مسئولان این زن کریمه نام داشت و باشنده اصلی ولایت بلخ است و تلاش ها برای شناسایی عاملان مرگ او ادامه دارد.
به گفته مسئولان در کمیسیون مستقل حقوق بشر این زن کریمه نام داشت و باشنده اصلی ولایت بلخ است و تلاش ها برای شناسایی عاملان مرگ او ادامه دارد.
قضیه مشکوک
خانم پروین مسوول بخش زنان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان امروز دوشنبه به خبرگزاری بخدی گفت:" به تاریخ 3 ثور، پس از چاشت زن جوانی به نام کریمه در حالی که به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود به شفاخانه ایمرجنسی انتقال داده شد."

هرات، بغلان، قندوز، بلخ، غزنی، بامیان و کابل از جمله ولایات کشور است که شاهد بییشترین آمار خشونت در برابر زنان بوده است.
به گفته خانم پروین، زمانی که آنان (کمیسیون حقوق بشر) از این موضوع اطلاع پیدا کردند به شفاخانه مراجعه کرده اما موفق به دیدن این زن جوان نشدند.
مسولان در شفاخانه ایمرجنسی کابل می گویند که یک زن و مرد که خود را برادر و خواهر خانم کریمه معرفی کرده او را به شفاخانه انتقال دادند که به شدت لت و کوب شده بود.
به گفته این مسئولان، هنگام انتقال کریمه به بخش عاجل، زن و مرد که او را به شفاخانه انتقال دادند با زیرکی از شفاخانه گریختند.
قتل و لت و کوب زنان در این اواخر روند رو به رشدی داشته است و مسوولان در کمیسیون مستقل حقوق بشر نسبت به افزایش این خشونت ها هشدار داده اند.
خانم پروین می گوید که خانم کریمه براثر جراحات شدید در شفاخانه جان داده است و مسوولان شفاخانه از ترس اینکه مسوولیت مرگ او متوجه آنان نشود، جسد او را به شخص مجهول الهویه ای تحویل دادند.
مسوولان شفاخانه به خانم پروین گفته اند که ماموران حوزه دهم امنیتی در جریان این قضیه قرار گرفته بودند اما در تماس اعضای کمیسیون مستقل حقوق بشر با آمر حوزه، او از این جریان اظهار بی اطلاعی کرده است.
به گفته خانم پروین، حوزه دهم امنیتی در حال بررسی این دوسیه است و در آینده نزدیک نتایج تحقیقات آنان (حوزه) به این کمیسیون ارائه خواهد شد.
قتل و لت و کوب زنان در این اواخر روند رو به رشدی داشته است و مسوولان در کمیسیون مستقل حقوق بشر نسبت به افزایش این خشونت ها هشدار  داده اند.
آنان، مشکلات خانوادگی، فساد اخلاقی و عرف و عنعنات ناپسند را از عوامل اصلی خشونت در برابر زنان عنوان می کنند.
نرگس امیری – کابل
خبرگزاری بخدی
www.Voiceofwomenafg.blogspot.com آوای زنان افغان

No comments: