آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, December 1, 2011

اربکی ها به صورت یک مرد و چهارزن اسید پاشیدند

                                   

اسیدپاشی به صورت اعضای یک خانواده به خاطر رد تقاضای ازدواج

پنج شنبه 01 دسامبر 2011 - 10 آذر 1390
وضعیت صحی دو نفر از اعضای خانواده وخیم گزارش شده است
گزارشها از شمال شرق افغانستان حاکیست که یک خانواده پنج نفره پس از آنکه به در خواست ازدواج دختر شان با یک مرد جواب رد دادند، با مایع اسید مورد حمله قرار گرفته اند.
این گزارشها می رساند که افراد مهاجم، از جمله فردی که درخواست ازدواج او رد شده بود، وارد خانه این خانواده در ولایت قندوز شده، پدر آنها را لت و کوب کرده و پس از آن به صورت او، همسرش و سه دختر شان اسید پاشیده اند.
داکتران در ولایت قندوز می گویند، پدر و بزرگترین دختر این خانواده در وضعیت وخیم قرار دارند.اما داکتران گفته اند که همسر این مرد، همراه با دو دختر شان در وضعیت بهتری قرار دارند و این حادثه، جان آنها را تهدید نمی کند.
اسید پاشی در افغانستان معمولا مورد استفاده قرار گرفته است و در بسیاری موارد، دختران و زنان به دلایل مختلف، از جمله رفتن به مکتب، از سوی افراد مختلف هدف قرار گرفته اند.
نیروی 'اربکی'
اعضای خانواده ای که بروز چهارشنبه در ولایت قندوز مورد حمله قرار گرفتند، به بی بی سی گفتند که جنجال پس از آن آغاز شد که پدر آنها با درخواست ازدواج یکی از مهاجمان با دخترش که هجده سال دارد، مخالفت کرد.
گزارش شده که این فرد، به مراتب بزرگ‌سال تر از دختر بوده است. این فرد، از اعضای نیروهای امنیتی محلی موسوم به (اربکی) است. اربکی ها، ملیشه های هستند که برای تامین امنیت مناطق شان از سوی دولت گماشته می شوند.
یکی از اعضای این خانواده به بی بی سی گفته: "مردی که این کار را کرد یک مجرم است."
او افزود: "هیچ دلیلی وجود نداشت که به درخواست او (ازدواج) جواب مثبت می دادیم. حالا او مرتکب یک جرم جدی شده و پولیس باید او را بازداشت کند."
پیش از این، افراد مربوط به ملیشه های (اربکی) به جرایم زیادی از جمله تجاوز جنسی متهم شده اند.بسیاری از مردم در قندوز باور دارند که پولیس این افراد را بازداشت نخواهد کرد، چون آنها افراد پرقدرتی هستند.
http://voiceofwomenafg.blogspot.com/              آوای زنان افغان

No comments: