آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, September 29, 2011

ممنوعیت فلم رورزهای سبز

                                        

فیلم ایرانی "روزهای سبز" با زیرنویس عربی از تلویزیون العربیه پخش شد

پنجشنبه 01 ذو القعدة 1432هـ - 29 سپتامبر 2011م
روز پنجشنبه 29-9-2011 فیلم ایرانی "روزهای سبز" را که نمایش آن در ایران ممنوع است با زیر نویس عربی پخش کرد.
این فیلم مستند ساخته حنا مخملباف است که برداشتی از جنبش اعتراضی در ایران و چالش میان یأس امید در میان جوانان تحول خواه نسبت نظام حاکم در این کشور است.
شایان ذکر است که مقامات ایرانی به منع پخش این فیلم در داخل کشور اکتفا نکرده تلاش کردند مانع پخش آن در کشورهای دیگر من جمله لبنان شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه در این باره، در فیلم حنا مخملباف، تظاهرات مردمی و شرایط زندگی زنان در ایران به صورت متناوب در سکانس های مستند به تصویر کشیده شده اند."
کارگردان "روزهای سبز" می گوید: "در این فیلم، جامعه در حال انقلاب ایران با تمامی امیدها و تردیدهایش به تصویر کشیده شده." این فیلم در واقع داستانی است مربوط به یک دختر جوان افسرده که در اتفاقات سیاسی اخیر در ایران دستگیر شده.
حنا مخملباف در سال
۲۰۰۸ جایزه خرس بلورین جشنواره برلین را به خاطر فیلم "بودا از شرم فرو ریخت" که در فرانسه به نام "دفترچه" شناخته می شود از آن خود کرد. او در سال ۲۰۰۳، زمانی که تنها ۱۵ سال داشت، با اولین فیلم بلند خود تحت عنوان "لذت دیوانگی" در جشنواره ونیز شرکت نمود.
حنا که از یک خانواده سرشناس سینمایی است اکنون
۲۱ سال دارد. پدر او محسن مخملباف، کارگردان مشهور ایرانی، سخنگوی شخصیت اصلاح طلب میرحسین موسوی است که به نقل از گزارشات رسمی نتوانست در انتخابات ماه ژوئن در ایران رأی کافی به دست آورد.

No comments: