آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, September 29, 2011

ملک عبدالله پادشاه سعودی با تصامیم مترقی

                                      

ملک عبدالله اجرای حکم شلاق زنی سعودی به اتهام رانندگی را متوقف کرد

پنجشنبه 01 ذو القعدة 1432هـ - 29 سپتامبر 2011میلادی یک منبع آگاه در سازمان حقوق بشر سعودی اعلام کرد، ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور، خواستار تجدید نظر در حکم 10 ضربه شلاق برای زنی شد که از قانون منع رانندگی زنان را زیر پا نهاده است.
این منبع به العربیه. نت گفت، بر اساس درخواست پادشاه برای تجدید نظر در این حکم، راه را برای لغو آن مهیا گریدید
در ماه جولای گذشته حدود دو ماه پیش دادگاهی در شهر جده، خانم (ش ج) را به اتهام رانندگی در این شهر به 10 ضربه شلاق محکوم کرده بود.
اين خانم در دادگاه گفته است که خودروی خانواده خود را در یک موقعیت خاص و به دلیل نبود وسایل حمل ونقل عمومی یا خصوصی در آن روز مورد استفاده قرار داده است.
بر اساس این گزارش این زن پس از این که یک شهروند او را در حال رانندگی دیده بود، توسط مأموران پلیس راه سعودی بازداشت شده است.
یکی از اعضای خانواده این زن به خبرنگاران گفته است که حکم 10 ضربه شلاق که از سوی دادگاهی در جده صادر شده آنها را شوکه کرده است.
این در حالی است که ملک عبدالله پادشاه سعودی روز یکشنبه گذشته اعلام کرد، زنان از دوره آینده به عضویت مجلس شورای این کشور درخواهند آمد.
پادشاه سعودی همچنین اعلام کرده است که زنان سعودی در دوره آینده انتخابات شوراهای شهر می توانند کاندیدا شوند و به کاندیداهای خود رای دهند .

No comments: