آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, June 29, 2011

تیم فوتبال زنان کره شمالی مغلوب تیم زنان امریکا شد

 

 

جام جهانی فوتبال زنان: کره شمالی مقابل آمریکا تسلیم شد         


چهارشنبه 29 ژوئن 2011 – 08 سرطان 1390
ششمین دوره جام جهانی فوتبال زنان با میزبانی آلمان که از پرافتخارترین تیم های تاریخ رقابت محسوب می شود، همچنان در جریان است.در این رقابت ها ۱۶ تیم در ۴ گروه حضور دارند و تیم های اول و دوم هر گروه به مرحله یک چهارم نهایی راه خواهند یافت.
آلمان که در دو دوره اخیر این رقابت ها موفق به فتح جام شده، اولین بازی اش را در استادیوم مملو از جمعیت المپیک برلین، با پیروزی سپری کرد.
آمریکا و کره شمالی نیز برگزار کننده دومین بازی سه شنبه شب بودند که برتری نصیب تیم مدعی امریکا شد. تیمی که برگزارکننده یکی از بهترین لیگ های فوتبال زنان درجهان است.
جام جهانی زنان از سال ۱۹۹۱ پایه گذاری شده است. تاکنون دو جام را آلمان از آن خود کرده و دو جام هم آمریکا برده است. ناروی نیز جام ۱۹۹۵ را که در اسکاندیناوی برگزار شده بود نصیب خود کرد.
در رقابت های امسال، برازیل به همراه استرالیا، ناروی و گینه استوایی در گروه
D قرار دارند. یعنی دو تیم از برترین های فوتبال زنان جهان در کنار قهرمان جام ملت های آسیا.
نتایج دیدارهایی که تاکنون در جام جهانی ۲۰۱۱ برگزار شده به شرح زیر است.

گروه A
بازی افتتاحیه را فرانسه و نیجریه در حضور ۲۵ هزار تماشاگر به قضاوت کاری زایتس از آمریکا برگزار کردند.
این بازی در همان ورزشگاهی انجام شد که رقابت های تیم هوفن هایم در بوندس لیگا انجام می شود.
نبرد فرانسه و نایجریا با برتری ۱-۰ به سود فرانسه به پایان رسید. ماری‌لاردلی، مهاجم تیم مون پلیه در دقیقه ۵۶ تک گل بازی را به ثمر رساند.
بازی آلمان و کانادا اما ۷۴ هزار نفر را در استادیوم المپیک برلین گردهم آورده بود. رکوردی جدید برای تماشای فوتبال زنان در کل اروپا.
گارفریکس و ام بابی گل های آلمان را به ثمر رساندند. تیمی که با سرمربی گری سیلویا ناید در این رقابت ها شرکت کرده است.
این مربی ۴۷ ساله در دور قبلی رقابت ها پس از برتری در فینال مقابل برزیل، جام قهرمانی را بالای سر برد.
او همچنین ۳ بار به عنوان بازیکن و یک بار به عنوان سرمربی، همراه با آلمان فاتح جام ملت های اروپا شده.

گروه B
برتری ۲-۱ ژاپن مقابل نیوزلند در بوخوم، این تیم را در پایان دور نخست در صدر جدول این گروه قرار داد.
ژاپن در آخرین رده‌بندی فیفا به عنوان بهترین تیم آسیا، پس از آمریکا، آلمان و برازیل در رده چهارم قرار دارد. گرچه در سه دوره‌ اخیر جام جهانی موفق به صعود از گروه خود نشدند.
اما یکی از بهترین رقابت های جام جهانی ۲۰۱۱ را انگلستان و مکزیک برگزار کردند. مصافی پرحادثه و تماشایی که به تساوی ۱-۱ انجامید.
بازی این دو تیم را ۱۹هزار نفر در ولفسبورگ از نزدیک تماشا کردند.
فارا ویلیامز از اورتون که ۹۳ بازی ملی دارد، انگلستان را پیش انداخت اما دقایقی بعد، مونیکا اوکامپو گل تساوی را وارد دروازه کارن بردسلی کرد. دروازه بانی که در آمریکا به دنیا آمده و در لیگ همان جا نیز بازی می کند اما عضو تیم ملی انگلستان است
.
گروه C
جسیکا لندستروم در دقیقه ۵۷ تک گل تیم زنان سوئد را مقابل کلمبیا به ثمر رساند. او چندان با فضای ورزشگاه غریبه نبود. زیرا در بوندسلیگا و برای فرانکفورت بازی می کند.
سوئدی ها زمانی که میزبان این رقابت ها بودند راهی به نیمه نهایی پیدا نکردند اما در جام ۲۰۰۳ تا فینال بالا آمدند و با قبول شکست مقابل آلمان روی سکوی نایب قهرمانی ایستادند.
نبرد آمریکا و کره شمالی، دومین دیدار روز سه شنبه بود که ۲۲ هزار نفر را در شهر درسدن به ورزشگاه کشاند.
این بازی با برتری ۲-۰ آمریکایی ها به پایان رسید. نبردی فرا ورزشی برای نماینده سختکوش فوتبال آسیا.
لورن چنی و راشل بولر گل هایی را به ثمر رساندند که ممکن است پس از بازگشت تیم کره شمالی به پیونگ یانگ، دردسرهایی برای سرمربی شان کیم کوانگ مین ایجاد کند.
کره شمالی در سال گذشته با شکست مقابل استرالیا، عنوان نایب قهرمانی جام ملت های آسیا را به دست آورده بود.
آمریکا تنها تیمی است که در هر ۵ دوره رقابت ها به نیمه نهایی رسیده و هر ۵ بار نیز یکی از سکوها را نصیب خود کرده. هر ۵ بار نیز کریستینه لیلی را در ترکیب خود داشته. اعجوبه ای با ۳۵۲ بازی ملی!
جام ششم، حالا با نزدیک شدن به پایان دور نخست خود گرم تر و پرهیجان تر می شود. آلمان به نتیجه ای غیر از قهرمانی در خانه نمی اندیشد اما نمایش زیبای انگلستان و مکزیک، تحول در تیم ملی برازیل و قدرت ناروی و سوئد حاکی از آن است که آلمان را نمی توان از همین حالا برنده سومین جام جهانی پیاپی دانست. بی بی سی

No comments: