آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, June 26, 2011

طالبان از دختران خورد سن و زنان در حملات انتحاری استفاده می نمایند




کشتن یک دختر هشت ساله به قصد عملیات تروریستی

یکشنبه 26 ژوئن 2011
یک کودک هشت ساله افغان که بکس پشتی محتوی بمبی را که طالبان به دست او داده بودند حمل می کرد، در اثر انفجار بمب کشته شد.پلیس افغانستان روز یکشنبه اعلام کرد که یک کودک هشت ساله افغان که بکس پشتی محتوی بمبی را که طالبان به دست او داده بودند حمل می کرد، در اثر انفجار بمب کشته شد.
به گفته پولیس، طالبان با دادن ساکی حامل بمب  به دختر بچه هشت ساله از او خواسته بودند که ساک مذکور را به دست افراد پلیس برساند. آنان پس از نزدیک شدن کودک به قرارگاه پلیس بمب را از راه دور منفجر کردند.
به گفته منابع پولیس افغانستان، دخترک کشته شده زیرا از محتویات بکس خبر نداشت و با حسن نیت آن را تحویل گرفته بود که هنگام نزدیک شدن با پولیس بمب منفجر شد و کودک بیگناه به قتل رسید.
در این حادثه که روز شنبه در ایالت اروزگان در جنوب افغانستان روی داد، هیچ یک از افراد پولیس و یا رهگذران کشته نشدند.
یاد آوری می شود که تروریست ها، هفته گذشته نیز برای انجام عملیات انفجاری به یک دختربچه نه ساله که در پیشاور دزدیده شده بود، جلیقه ای با مواد منفجره پوشانده بودند که پیش از انفجار توسط پولیس کشف و خنثی شد. « نوت: زیرا پولیس پاکستان بیدارو پولیس افغانستان در خواب عمیق فرو رفته اند و زمانیکه انفجارصورت گرفت از صدای وحشناک آن بیدار می شوند و به جمع کردن پارچه های شهدا از روی سرک میپردازند. به امید یک دستگاه بیدار و موفق امنیتی در سراسر کشور.»

No comments: