آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, August 9, 2024

پیام سوزناک یک خانم معلمه از داخل کشور

 پیام سوزناک یک خانم معلمه از داخل کشور که معاش شان بر اساس فرمان ظالمانه و زن ستیزانه امیر غایب طالبان به حد نصف یعنی پنج هزار افغانی تقلیل یافته است.

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم

مرحمت فرموده ما را مس کنید

جمهوریت دو تا عیب داشت یکی نا امنی های وسیع و تلفات و کشتار و ویرانی که این صد در صد کار شما طالب نمایان و مجاهد نمایان جنگ های نیابتی کفر و اسلام رقیب بر سر تسلط و نفوذ در افغانستان بود و دوم فساد اداری، مالی و اخلاقی ، ولی اکنون که می‌بینیم فساد اداری، مالی، اخلاقی، تبعیض و نفاق افکنی و چند زن گرفتن و کاخ و قصر و ثروت اندوزی حرام شما بمراتب از جمهوریتی های فاسد بیشتر شده. و شما مرتکب جنایاتی می‌شوید که در تاریخ افغانستان نشده و در دنیا نظیر ندارد. از جمله زن ستيزی غیر انسانی و غیر اخلاقی، کشتار نظامیان سابق و مردم عادی در زیر شکنجه و لت و کوب، زندانی نمودن و شکنجه و کشتار زنان معترض و مبارز افغانستان و غیره 


ما را شکستگی و تاب و طاقت در مقابل این همه ظلم و تبعیض و ستم به غایت رسیده است، چنان چون ظرف شیشه ای شکسته هستیم که دیگر توان شکستن به ما نمانده، تکه، تکه و ذره، ذره شده ایم. نزد شما متحجرین متعصب جرم ما این است که خداوند ج ما را زن خلق کرده است، آیا واقعا خدا هم اینقدر از زن نفرت دارد؟ من نمیدانم علمای دانشمند دینی میدانند. 


میدانم که زن خلق شدن ما کار خالق است ولی بخودمان نفرین میکنیم، و از مردانی که از حق ما دفاع نمیکنند قلبا گیله داریم، من خودم نویسنده این مقاله سالهاست شوهرم بیکار در پهلویم نشسته است و اولاد هایم چشم میکشند که ماه تمام شود و مادر با معاش خود کرایه خانه، پول برق، چند کیلو برنج سفیدک وچند من آرد برای شان تهیه کند. لااقل ملا صاحبان که معاش منرا ظالمانه نصف نموده اند برای شوهرم کاری درست کنند. وظیفه مدعیان حکومت چیست ؟ فقط ظلم کردن بر مردم.


حالا در زیر پرچم دروغین سفید رنگ و مزین به کلمه و عدالت نام نهاد اسلامی با این ۵۰۰۰ افغانی چه کنم؟ همین اکنون که این درد دل را مینویسم نفسم بند می آید. دیگر دلخوشی به من نمانده، حد اقل همین معاش نان خشک اولادیم میشد آنرا هم از من گرفتند ، به خدا قسم که حدود چهل هزار افغانی از معارف و جای دیگر قرضه گرفتم آنرا چطور بپردازم؟ باور کنید دو ماه میشود مزه میوه را نچشیده ایم، گوشت نخورده ایم و حتی یک کیلو خیار که خیلی ارزان است. خریده نتوانستم به این دو ماه که معاش ندادند ده هزار افغانی دیگر قرض کردم، خدایا چه کار کنم ؟ با آه و ناله معلمين و معلمه های چو من زمین و زمان می لرزد، از شدت گریه چادرم تر شده خدایا! هیچکس جوابی به من ندارد بشمول مدیره صاحب مکتب همه سکوت هستند و تابع فرمان امیر غایب گروه حاکم طالبان هستند، درد جانکاه که روح وروانم را متضرر کرده است ،لطفا بخاطر خدا از حق مظلومین این وطن دفاع کنید تا الله مدافع و محافظ جان و مال  تان باشد.


دروازه مکاتب و دانشگاه ها به روی قشر مظلوم اناث بسته بود کفایت نکرد.که حال لقمه یی نان اولاد معلمه های اکثرا فقیر و بدبخت را هم از اوشان گرفتند.زنی که مادر است؛ خواهر است؛ همسر است.جرم آن چیست؟ خدایا! صبر بده. 

از وجود پر دردم چیزی باقی نمانده برایم چهره یی اطفال یتیم ؛ بیوه زنان نا امید؛ مادران داغدیده و دختران جوان دور مانده از تحصیل که حال اشک چشمان شان خشک شده همه با رنگ زرد و حسرت دوری از صنف درسی و کتاب و کتابچه و قلم رو به آسمان کرده به خداوند متعال شکایت می کنند. تا لطفی نموده ما را از چنگال سیاه ظلم طالبانی مسلمان نما نجات بخشد.


معلمه های لیسانس و ماستری که ده، بیست، سی و تا چهل سال به معارف زحمت کشیدند با محبت و مهر مادری شاگردان خود را درس صداقت و راستی داده اند.در مقابل مسئولان محلی معارف ایستاده و می گویند چه کار کنیم و زنده گی خود را چگونه سپری کنیم؟ اکثرا پنج تا شش هزار کرایه خانه ما است. اولاد مان لباس می خواهند، دوا و داکتر و نان می خواهند، ولی با یک دنیا حرف های ناگفته ما را لکنت زبان فرا گرفته است. 

هر قشر کنونی افغانستان راز ها و درد دلهای استخوان سوز دارند. که برای نجات شان از مصیبتها باید راه و چاره انديشيد.

ولی راز و درد زن افغانستان از استبداد ضد بشر و زن ستيز طالبان تفاوت دارد. درد عمیق و جانکاهی است که فقط زنان دردمند و مظلوم افغانستان آنرا به دوش میکشند.


می‌دانیم که ایالات متحده آمریکا با همه ادعا های دروغین بشردوستی و آزادی و دموکراسی جمع مفسدین، دزدان و ستون پنجمی های فاشیست‌ جمهوریت که از جمله در روز های اخیر دو نفر فاشیست و مفسد نالایق والی و قوماندان قول اردوی هرات بودند قصدا مملکت را برای گروه های تروریستی انسان ستیز و زن ستيز در راس طالبان تحویل داده و خود فرار کردند و حالا هم آمریکا بیشرمانه و انسان ستیزانه هفته وار به گروه تروریست حاکم طالبان ده ها ملیون دالر می‌دهند تا هر چه بیشتر قوای تروریستی خود را تقویت و زنان و تمام اقشار اجتماعی افغانستان را سرکوب و محکوم کنند. تا فرصت شان مساعد شده چون مار های کینه جو 11 سپتامبر 2001 را برای آمریکا و متحدینش تکرار نمایند.


شرم تان باد مدعیان دروغین حقوق بشر که سرکوب زنان و تمام اقشار اجتماعی افغانستان از جمله نظامیان با عزت کشور را که سالها در کنار تان علیه تروریسم رزمیدند نظاره گر هستید.


و متاسفم به سازمان ملل متحد دروغین و نمایشی که فقط تماشاگر تباهی یک ملت و بحران انسانی در افغانستان است و بس!


و همچنان شرم و خجالت بر لابیان غرب و شرق نشین فاشیست طالبان و به اصطلاح تحصیل یافته گان کور مغز در هر جای که هستند داخل و خارج که از اعمال ضد بشری و قرون وسطایی گروه فاشیست و تروریست طالبان حمایت میکنند. 


تصور نمي كنم كه هيچ جامعه اي  در دنياي امروز در برابر محروميت زنان از کار و حقوق حقه شان و دختران از تحصيل شان چنين بي تحرك و بي تفاوت باقي بماند، مانند آنچه كه اكنون در جامعه افغانستان اتفاق افتاده

No comments: