آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, February 9, 2024

فاحشه، تن فروش و هرزه

از درج واژه هایی رکیک در عنوان این نوشته پوزش می خواهم چون ممکن نبود کلمه های دیگر جاگزین آنها گردد که در آنصورت اصل گفتار سر درگم و مبهم میشد

پیشگفتار:

قانون مطبوعات اینست که:  رسانه ها، گروه یا شخصی که فلم مستند، موضوع و یا گزارشی را همرسانی می نمایند باید آگاهانه رفتار کنند، دارای صاحب دانش علمی و اخلاقی، نگرش و دیدگاه وسیع را داشته باشند، انتقاد سازنده مشروط به دارا بودن منطق و استدلال، و پرهيز از توهين، تحقير و تخريب، و رعایت عفت در قلم و بیان حتمی است.                                                                                                                          شرایط امروزی رسانه ها تا حدی به افتضاح رسیده که عده ای در شبکه های اجتماعی بدون کوچکترین تجربه و دانش هر آنچه خواستند می نویسند، نظر میدهند و یا فلم مستندی را بدون هیچکدام استدلال و مدارک، غیر مسؤولانه همرسانی می کنند، تنها اما در تلاش برای بدست آودرن پول هستند و دیگر مهم نیست….!

مثلن: در دوره منفور کرزی غنی " گزارشی!"  را دیدم که میکرفن به دست، عده ای زنانی را که به تصویر کشیده بود و آنها را بار بار           " فاحشه، تن فروش و هرزه" می نامید، بدون آنکه می پرسید دلایلِ رو آوردن آنها با اینگونه افتضاحات چه بود و چرا؟                                                                                           

متآسفانه مشکل آدمها در روابط روزانه ای شان اینست که نیم می شنوند، نصف می فهمند و در قضاوت شان دو برابر واکنش نشان میدهند و سپس سرزنش خشن و بی ادبانه اظهار میدارند. جالب اینست که نخستین کسیکه " الله و اکبر " گفته "فاحشه"  را دشنام میدهد و نفرین می کند خود همان کسی هست که هر روز  کوچه در کوچه برای خرید تن زن غمزده و آسیب دیده می گردد!

بدیهی است و به هیچ عنوان قابل تکذیب نیست که در امتداد تاریخ سیاه در افغانستان زنان  با موجودیت نظامهای لجام گسیخته، جامعه سرد و خشک و مذهبی، تنگدستیِ                                                                                                                                                                   فراتر از حد تصور، فشار افکارِ پوسیده و ذهن فرسوده یک مشت رجاله هایِ بی حیثیت  بیابان گرد هایِ صحرا نشین، ستمِ مسلمان زاده های شیطان صفت و تفنگ سالارانِ زن ستیز، کور دل و  شب پرست حتی رفتار خشن و غیر انسانی خانواده و وابستگان درگیرِ شنیع ترین خشونت و بدرفتاریی شدید گرفتار بودند و هستند و متآسفانه این شیوه غمگینانه ادامه دارد و جریاناتی است که هر روز " زن، انسان" را می رنجاند و حتی جان شانرا می ستاند، منبع و سبب همین است تا عده ای زنان و دختران جوان با موجودیت این تراژیدی ناتمام که به قیمت جانشان تمام میشود، تن شان را بفروشند و سپس " فاحشه، تن فروش و هرزه" نامیده شوند!  آیا کدام انسان چنین ذلت را را می پذیرد...!  که هر روز با حیوانات وحشی جنگل همبستری کند!                                                    

تنها اما نه افغانستان بلکه بایست یک نگرش عمومی داشته باشیم که:                                                                                                                  بیشتر زنان بویژه آنعده ای را که " فاحشه" می نامند هرگز آرامش را در زندگی شان ندیده اند، ناگزیرند هر خطری را بپذیرند و به تن فروشی اقدام کنند. آنعده " مردان!"  تن خرید،  که نفسِ زشتر از حیوان دارند " خود را گویا وارهیدگی و سلامت از آلودگی و عیب میدانند" در حقیقت اما گروه شرف فروخته ی ناخلف، هیولایی پنهان در لباس آدمیت اند که ددمنشانه، خفاشانه و شرمسارانه زنان مصیبت زده و اندوهبار را بنام " فاحشه، تن فروش، هرزه " میدانند. 

البته قرار شنیدگی آنعده ناخلف ها بنام افغان که در شبکه های اجتماعی رسمآ از تن فروشی خود بیان می کنند بدون تردید فاحشه، تن فروش و حیوان صفت هستند.                                                                                                                                                           اما …. فاحشه بودن مرد با زن هیچ تفاوتی ندارد. آنعده "مردان!" شرف خفته که پنهانی با دیگری همبستری می کنند ذلیل ترین و بدترین فاحشه هایی هستند نسبت به زنانی که آشکارا تن فروشی می کنند.                                                                                                                 بیشماری از تن فروشان که کسی درد زهرآلود و جانکاه شانرا درک نمی کند!  و با گفته ها و ناگفته هایی اندوهبار و نفرت زایی روزگار شان را که در دل نهفته دارند، " فاحشه" نیستند!  اما با ظاهر اجباری نیمه خندان و لبخند ملیح ناگزیرند که تن شانرا را در مقابل پول در آغوش حیوان صفتان قرار بدهند!

                                                                                                               در یکی از رسانه هایی که در سال ۲۰۱۹ در کشور آلمان چاپ شده بود، مادری در کشور بلغاریه از درد بیماری سرطان رنج می کشید دختر جوان و بسیار قشنگ اش تصمیم گرفت تا به کشور آلمان برود و تن عریانش را در اختیار بلهوسان قرار دهد، با تن فروشی پول دریافت کند ذخیره نماید و برگردد به کشورش و مادرش را مداوای کند اما ... در خبرنامه آمده بود که این دختر به مادرش گفته بود میروم آلمان کار می کنم نه که برای تن فروشی. 

خبرنگار دوشیره جوان را پرسیده بود که چرا تن فروشی می کند؟ این جوان که "فاحشه، تن فروش و هرزه" نامیده میشد، اشکهایش سرازیر میشود جریان مادرش را بیان می کند و در پاسخ میافزاید که: من هر هفته دکتر روان شناس دارم، اما دردآورتر اینکه "مردی!"  را ندیدم که بمن کمک کرده باشد مگر آنکه تنم را خریدند و رفتند. خبرنگار سکوت مبهمی می کند و محل را ترک می کند!

این دختر جوان اما زمانیکه با مقدار پول به کشورش بر میگردد، متآسفانه با گذشت شش ماه بسیار دیر شده بود چونکه در بازگشت اش به کشور بلغاریا دیگر مادرش وجود نداشت…                                   منبع: شبکه خبر فارسی بی بی سی


 پس آیا این دختر جوان "فاحشه"  بود؟ آیا؟ هیچ نفس آلوده و گند و بی عصمت و حیوان صفت که کمتر از فاحشه نیستند و با تن عریان این دختر جوان همبستر شدند و هوس حیوانی اش را با پول خریدید، نیازمندی و اندوه این دختر جوان را درک کرده بودند؟                               چه بسا دردآور است که نفهمیده و ندانسته این بخشی از زنان که درگیر آدم نماهایی گرگ صفت و گرگ منش هستند " فاحشه و تن فروش و هرزه"  نامیده میشوند!

قرن ما روزگارِ مرگِ انسانیت است! 


نوشته ای از سال ۲۰۱۹

بازنویس فبروری ۲۰۲۴

نوری

No comments: