آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, March 28, 2021

تجاوز جنسی بالای دخترک ۸ ساله توسط مدرس قرآن

 

قابل توجه ی نمایندگان در مجلس))

سناریوی غم‌انگیز خشونت علیه زنان و تجاوز بر کودکان در این سرزمین پایانی ندارد. جسد خون‌آلود دختر جوان در حالی از یک خرابه در استان/ولایت هلمند پیدا شده بود که توسط چاقو به قتل رسیده و برای این‌که هویتش پنهان بماند، بر رویش اسید پاشیدند.

 

در تازه ترین موارد یک مدرس قرآن به اتهام تجاوز جنسی بر دختر 8 ساله از منطقه کارته سخی-ناحیه سوم شهرکابل دستگیر شده است.

مادر این دختر به رسانه‌ها گفته است: «این مرد،مدرس قرآن بوده که دهن دخترش را بسته و بر او تجاوز جنسی کرده است.»

در طی دو دهه پسین سدها کودک در شهرها و استان های کشور قربانی تجاوز جنسی شده،‌ حتا بسیاری آنها بشکل فجیع و خیلی المناک کشته شدند. اما با متجاوزین کوچکترین برخورد قانونی صورت نگرفته بلکه پس از چند روز از توقیف گاه ها با عزت رها شده اند.

اگر حاکمیت قانون در سرزمین ما وجود می داشت و هر وزارتخانه و محکمه به وظایف خود رسیدگی می کردند. امروز کودکان ما تا این حد بدبخت و مورد تجاوز و آزار جنسی قرار نمی گرفتند.

تجاوز جنسی در دوران کودکی آثار مخرب و عمیقی بر فرد دارد که ممکن است حتا تا آخر عمر طول بکشد.

چندی پیش پارلمان پاکستان قطعنامه ای را تصویب کرد که بر مبنای آن، قاتلین و متجاوزین جنسی بالای کودکان افزون بر تطبیق حکم اعدام بالای شان، در محضر عام به دار آویزان شوند.

هم چنان نمایندگان پارلمان اندونزی قانونی را تصویب کرده‌اند که به موجب آن کسانی را که از کودکان سوءاستفاده جنسی کنند، باید با "اخته کردن" شیمیایی مجازات کرد.

مقامات ترکیه و نایجریه اعلام نمودند که پس ازاین عملیه عقیم سازی را علیه افرادی پیاده خواهند ساخت که به تجاوز جنسی و کودک آزاری متهم می باشند.

ما زنان به پارلمان افغانستان به ویژه” ناهید فرید” مسوول سکتور زنان پیشنهاد می کنیم تا مصوبه ای را به تصویب برسانند که بر طبق آن متجاوزان جنسی بر کودکان عقیم شوند و تا پایان عمر از ضربه روانی و جسمی که به کودک داده اند. آگاه شده و هر لحظه سبب آزار و اذیت و تلخ کامی شان شود.

سازمان زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

زنان موفق و سرشناس افغانستان

زنان پیشگام افغانستان

گروه زنان “ حق من چه می شود"؟

No comments: