آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, April 5, 2018

عامل حمله مسلحانه به دفتر مرکزی یوتیوب یک زن ایرانی‌ است

زنی که سه‌شنبه به دفتر مرکزی «یوتیوب» در ایالت کالیفرنیای آمریکا حمله کرد،  ۳۹ساله و ایرانی تبار است. او سه نفر را زخمی کرد و سپس خودکشی کرد








 سخنگوی پلیس سن برونو از شهرهای کوچک حومه سانفراسیسکو نام مهاجم را نسیم نجفی اقدم معرفی کرده است
پیش‌تر پلیس در یک کنفرانس خبری اعلام کرده بود که حمله‌کننده یک زن بوده که پس از زخمی کردن سه نفر خود را به ضرب گلوله کشته است. نجفی اقدم یک اسلحه کالیبر ۹ میلیمتری به همراه داشته که با همان اسلحه خود را کشته است
در این حادثه سه نفر مجروح شدند: یک مرد ۳۶ ساله که حال او وخیم است و دو زن ۳۲ ساله و ۲۷ ساله.
نسیم نجفی اقدم از کاربرانی بوده که در یوتیوب وبلاگ ویدئویی داشته و محتواهایی را با مضمون حمایت از حیوانات و گیاه‌خواری منتشر می‌کرده است. در یکی از این ویدئوها او خود را مهاجری از شهر اورمیه ایران معرفی می‌کند که به اهمیت حقوق حیوانات و گیاه‌خواری پی برده و می‌خواهد از طریق انتشار محتواهای تصویری در یوتیوب روشنگری کند
نجفی اقدم پایگاه اینترنتی شخصی‌ای هم با عنوان «نسیم سبز» اداره می‌کرده و با همین نام کاربری در یوتیوب کانال‌هایی به زبان فارسی و انگلیسی داشته است
پلیس می‌گوید انگیزه نسیم نجفی اقدم از انجام این حمله، تروریستی نبوده است.
خصومت شخصی نسبت به یوتیوب از دلایل این حمله معرفی شده است. مشخص نیست که این خصومت شخصی دقیقا چه بوده است
نجفی اقدم چندین بار در محتواهایی که منتشر کرده اعلام کرده که یوتیوب او را سانسور می‌کند. همچنین در این ویدئوها آمده که یوتیوب برخی از محتواهای تولیدی نجفی اقدم را مسدود کرده است.
ویدئو اعتراض نسیم نجفی اقدم به یوتیوب را ببینید:
شب قبل از حمله به یوتیوب، خانواده نسیم نجفی اقدم که ساکن شهر سن‌دیگو هستند با پلیس تماس گرفته بودند و به پلیس خبر داده بودند که دخترشان خانه را ترک کرده و احتمال دارد که به یوتیوب برود. دو ساعت بعد پلیس به آن‌ها اطلاع داد که نسیم نجفی اقدم را در حالی که در اتوموبیلش خوابیده بوده یافته‌اند. پلیس در این تماس تلفنی گفته بود «همه چیز تحت کنترل است».
اسماعیل نجفی اقدم، به «بی اریا نیوز» گفته است که دخترش به شدت از دست یوتیوب عصبانی بوده و او این را به پلیس پیش از حمله اطلاع داده است.
به گفته پدر مهاجم، دخترش به این دلیل عصبانی بوده که یوتیوب با مسدود کردن حساب‌های کاربری‌اش موجب شده که درآمد ناشی از تبلیغ در ویدئوهایش را از دست بدهد.
کاربرانی که در یوتیوب کانال دارند می‌توانند از تبلیغاتی که همراه با ویدئوهایشان پخش می‌شود، پول دریافت کنند. اما شرکت یوتیوب می‌تواند وجه پرداختی برای تبلیغات را به دلیل نقض قوانین کم یا حذف کند.
کانال نجفی اقدم در یوتیوب اکنون به طور کامل مسدود شده است اما کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئوهای تولیدی این کاربر را در شبکه‌های اجتماعی مختلف بازنشر داده‌اند.
در یکی از این ویدئوها، نجفی اقدم به یوتیوب برای سانسور برنامه‌های مختلفش اعتراض می‌کند و می‌گوید که ویدئوهای آموزش ورزشی او را هم با محدودیت سن مخاطب منتشر می‌کنند و این موجب می‌شود که کمتر بازدیدکننده داشته باشد.
حمله حوالی ظهر انجام شد و هنگام ورود نجفی اقدم به دفتر مرکزی یوتیوب ۱۱۰۰ نفر در ساختمان مشغول به کار بودند. پلیس به سرعت ساختمان را تخلیه کرد.
رادیو زمانه


Virus-free. www.avast.com

No comments: