آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, December 8, 2017

طالبان زیورات زنان را از دستان و گردن شان می گیرند

عبدالله امینی
یک عضو مجلس سنا ادعا دارد که طالبان درمسیرشاهراه فاریاب- بلخ، زیورات زنان را از دستان
سارا سرخابی نماینده مردم فاریاب درمجلس سنا می‌گوید کهبه گزارش خبرگزاری جمهور؛

 



 طالبان مسلح با ایجاد ایستگاه‌های بازرسی، موترهای مسافربری را توقف می‌دهند و زیورات زنان را از دست و گردن شان می‌گیرند
بانو سرخابی مدعی شد که اگر زنان در برابر طالبان مقاومت کنند، طالبان تهدید می‌کنند که چادرهای شان را از روی آنان خواهد کشید
این عضو مجلس سنا می‌گوید که از ماه به این طرف شاهراه فاریاب- بلخ به شدت نا آرام شده است و طالبان در طول روز عملاً در این شاهراه ایستگاه بازرسی ایجاد می‌کنند
به گفته وی، طالبان افراد دولتی را از موترهای مسافر بری پایین کرده می‌کشند و سپس جنازه های شان را در کنار سرک می اندازند.
او تاکید دارد که طالبان در این مسیر، لیستی را از کارمندان دولتی ترتیب کرده اند و هرکسی را که نامش در آن لیست باشد، از موتر پایین کرده و می‌کشند.
این عضو مجلس سنا، دولت و مسوولان امنیتی را به بی کفایتی متهم کرده می‌گوید که حکومت از این "اقدامات طالبان بی خبر هستند".
گل محمد رسولی دیگر نماینده مردم فاریاب در مجلس سنا نیز وضعیت امنیتی شاهراه فاریاب- بلخ را نگران کننده خوانده و می‌گوید که ماموران دولتی از این مسیر رفت و آمد کرده نمی‌توانند.
آقای رسولی افزود که ماموران دولتی از ماه‌ها به این طرف نمی توانند به خانه های شان سفر کنند.
این سناتوران می‌گویند که مردم فاریاب به شدت از افزایش نا امنی در مسیرشاهراه این ولایت با ولایت بلخ نگران اند و اگر دولت کاری انجام ندهد به این نگرانی ها افزوده خواهد شد.
سناتوران فاریاب از حکومت مرکزی به ویژه نهادهای امنیتی می خواهند که با استفاده از سرمای فصل زمستان، عملیات های نظامی را برای پاکسازی طالبان از اطراف مسیر شاهراه فاریاب- بلخ آغاز کند و مردم را از این مشکلات رهایی بخشند.
فاریاب از ولایت های نا امن در شمال کشور است. طالبان مسلح در برخی ولسوالی های این ولایت فعالیت گسترده دارند.
- خبرگزاری جمهور
 



Virus-free. www.avast.com

No comments: