آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, May 1, 2017

عروسی دسته جمعی ۲۰ زوج جوان در هرات

جشن عروسی ۲۰ زوج جوان، هم‌زمان در ولایت هرات»،این جوانان به منظورجلوگیری ازمصارف گزاف وجشن گرفتن در تالارهای مجلل، جشن عروسی شان را به گونه دست جمعی در تالار مولانا در شهر هرات برگزار کردند


این زوج‌های جوان می‌گویند به دلیل مشکلات اقتصادی و مصارف گزاف عروسی چندین سال می‌شود که موفق به برگزار محفل عروسی شان نشدند.
«عبدالستار» یک تن از این جوانان تازه داماد می‌گوید: «شش سال می‌شود که ما رنج می‌بردیم و پس از شش سال موفق شدیم عروسی کنیم».
سلطان احمد یک تن دیگر از این دامادان می‌باشد که به خبرنگار ما گفت: «بسیاری از جوانان بخاطر همین مصارف بیجا به کشورهای خارجی می‌روند و حتی جان خود را از دست می‌دهند و من از آنان می‌خواهم که جشن عروسی شان را اینگونه برگزار کنند».
افراد خیر با اشتراک در این جشن عروسی برای عروس و دامادها جهیزیه و لوازم خانه کمک کرده‌اند.
با این حال شماری از جوانانی که در این جشن عروسی شرکت کرده‌اند، می‌گویند رسم و رواج‌های ناپسند و نیز هزینه بسیار بالای ازدواج باعث شده تا جوانان برای به دست آوردن پول عروسی با به خطر انداختن جان خود راهی کشورهای خارجی شوند.
خانم مریضه یک تن از اشتراک کنندگان این برنامه می‌گوید «این محافل برای جوانان خیلی کمک می‌کند چون یک جوان نمی‌تواند مصارف گزاف عروسی را بپردازد خیلی خوب می‌شود که افراد خیر با این جوانان همکاری کنند».
به گفتهٔ اشتراک کنندگان، «برای افرادی که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند این محفل می‌تواند یک گام مثبت باشد تا مشکلاتی که دارند حل شود».
شماری از مسئولان دولتی نیز مهمانان ویژه این مراسم عروسی دست جمعی هستند.
«محمد آصف رحیمی» والی هرات از تمام جوانان و زوج‌ها می‌خواهد که برای برطرف ساختن مشکلات اقتصادی خود، جشن‌های عروسی شان را اینگونه ساده و به دور از مصارف هنگفت برگزار کنند.
وی گفت: «ضرور نیست که هزاران نفر را نان بدهید و اقتصاد خود را برای سال‌ها نابود کنند، از همسایه‌ها، اقارب و بانک‌ها قرض بگیرند بخاطری که هم چشمی‌های فامیلی را مکمل بکنند، این کار بسیار اشتباه است».
بیکاری و مشکلات اقتصادی باعث شده است تا زوج‌های جوان نتوانند برای چندین سال جشن عروسی شان را برگزار کنند.
از سوی هم مصارف گزاف عروسی‌ها و رواج‌های ناپسند باعث مشکلات جدی برای زوج‌ها شده است.
کد مطلب :58227
 

 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: