آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, April 7, 2017

سوچی: پاکسازی قومی در میانمار اتفاق نیافتاده است

کد مطلب :۵۷۷۸۲
رهبر جنبش دموکراسی و وزیر خارجه میانمار در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی ضمن رد قتل‌عام و کشتار مسلمانان روهینگیا گفت که سیاستمدار است و مادر ترزا نیست.


 آنگ سان سوچی وزیر خارج میانمار و رهبر جنبش دموکراسی میانمار در گفت‌وگو با شکبه خبری بی‌بی‌سی، هرگونه جنایت و قتل عام اقلیت روهینگیا در این کشور را رد کرد.
خانم سوچی درباره پاکسازی قومی و کشتار مسلمانان روهینگیا گفت که «من فقط یک سیاستمدار هستم. کاملا مثل فردی چون مارگارت تاچر نیستم اما از سوی دیگر، مادر ترزا هم نیستم.»
وی در ادامه گفت‌وگو مدعی شد «فکر می‌کنم خشونت‌های زیادی آنجا هست. مسلمانانند که مسلمانان را می‌کشند اگرچه فکر می‌کنند که در حال همکاری با مقامات کشور هستند.»
سوچی در این گفت‌وگو هرگونه کشتار قومیتی در میانمار را رد کرد و گفت چنین عبارتی برای آنچه در روهینگیا اتفاق می‌افتد، خیلی زیاده‌روی است.
سازمان ملل پیش از این گفته بود بیش از هزار نفر از مسلمانان روهینگیا توسط نیروهای امنیتی حکومت میانمار کشته شده و حداقل 70 هزار نفر از ساکنان مسلمان روهینگیا طی یک سال گذشته از بیم جان خود مجبور به گریختن از کشورشان و سفر به کشورهای همسایه از جمله بنگلادش شده بودند.
 
 
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: