آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, April 26, 2017

چرا سیما سمر خاموش است

کد مطلب :۵۸۱۲۸
مطمئناً گاهی متوجه شده‌اید که کمیسیون حقوق بشر افغانستان در بسیاری از موارد جنگی سکوت اختیار می‌کند. در آخرین مورد می‌توان به حملۀ گروهی طالبان به قول اردوی ۲۰۹شاهین اشاره کرد.
 
حجم این رویداد آن‌قدر بالا بود که به گفتۀ شهروندان پای وزیر دفاع آمریکا را به افغانستان کشاند. اما حقوق بشر افغانستان در برابر چنین فاجعه‌یی لب تکان نداد و سکوت اختیار کرده است.
رییس مجلس نماینده‌گان و آگاهان امور سکوت کمیسیون مستقل حقوق بشر را در برابر رویداد خونین بلخ تأسف‌آور می‌خوانند و می‌گویند: «سکوت سیما ثمر جنبۀ مصلحتی و سیاسی دارد.»
عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس در جلسۀ عمومی امروز سکوت کمیسیون حقوق بشر را در برابر رویداد خونین قول اردوی 209 شاهین تأسف‌آور می‌خواند و می‌گوید، این کمیسیون بنا بر مسؤولیتش باید صدای خود را در برابر این رویداد بلند می‌کرد.
عبدالکبیر رنجبر، آگاه امور می‌گوید، سکوت کمیسیون حقوق بشر افغانستان ناشی از ندانستن حقوق است.
نصرالله اعلم، دیگر آگاه سیاسی می‌گوید، رویکردهای کمیسیون حقوق بشر افغانستان کلیشه‌یی‌ست و بر بنیاد سیاست روز اجرا می‌شود. این آگاهان تاکید می‌کنند که ادامۀ این روند شهروندان را نسبت به حقوق بشر ناامید می‌کند.
بلال صدیقی، سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر اما از ابراز نظر در این مورد خودداری می‌کند.
طالبان پس از چاشت روز جمعه بر فرماندهی قول اردوی 209 شاهین در بلخ یورش بردند. این حمله دقیقاً زمانی رخ داد که نیروهای امنیتی مصروف ادای نماز جمعه بوده‌اند و به همین دلیل به باور آگاهان این حمله جنایت جنگی شمرده می‌شود.
در نتیجۀ این حمله بیشتر از 140 سرباز شهید شدند و 160 تن دیگر زخم برداشتند.
arica
 
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: