آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, August 27, 2015

اهدای مدال عالی دولتی ملالی میوند به شکیلا ابراهیم خیل

شکیلا ابراهیم خیل درسال ۱۳۵۹خورشیدی در یک خانواده روشنفکر درآستان کاپیسا زاده شد. او بسیار کوچک بود که با خانواده اش به کابل نقل مکان کرد و در
 
 
 ناحیه پانزده هم شهر کابل به زنده گی خود ادامه داد. دوره ابتداییه مکتب را در لیسه قصبه هنوزتمام نکرده بود و فقط هفده سال داشت که طالب های زن ستیز وارد کابل شدند.
او در آن زمان ازدواج کرد و ثمره ازدواج اش دو پسر و یک دختر می باشد. همسرش در اخیر رژیم طالب ها کشته شد. پس از مرگ همسر، شکیلا یکجا با فرزندانش با والدینش زنده گی می کند.
با سرنگون شدن رژیم طالب های ترورست، او دوباره به دورس خود ادامه داد و در کنار تحصیل همچنان وظیفه داشت. پس از سپری کردن امتحان کانکور شامل دانشکده ژورنالیزم دانشگاه کابل شد و در کنار آن با مجله پیام همکاری می کرد. شکیلا در سال
۲۰۰۶ ترسایی از دانشگاه فارغ شد. سرانجام هفت سال پیش به تلویزیون طلوع راه یافت و تا حال در بخش های گونا گون سیاسی اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی گزارش تهیه می کند. ازابراهیم خیل ده ها گزارش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به نشر رسیده است.او درجریان کارش به ایالات متحده امریکا، ناروی، چین و جاپان سفر کرده است.درمحفل که به مناسبت هشت مارچ روز بین المللی زنان ازسوی کمیته مصوونیت خبرنگاران ترتیب شده بود.لقب زن شجاع خبرنگار را گرفت. بانو ابراهیم خیل درکارخبرنگاری با چالش های زیادی مواجه شده است. اما مشکلات خانواده گی ،نبود امنیت،تهدید ازسوی بنیاد گرایان هیچگاهی مانع کارش نشد.او شجاعانه ،همراه با دلسوزی و همدری به کارخود ادامه داد و به قلب هم میهنانش بویژه زنان افغانستان جا گرفت.
دهکده زنان سرشناس افغانستان تلاش های شجاعانه بانو ابرهیم خیل را در وضعیت رقتبارکنونی بدیده قدرنگریسته ،موفقیت های بی نظیر برایش آرزو می کند.
 
 
 
 



Avast logo
This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: