آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, March 15, 2015

نوروز خوش برای همه

حضرت خواجه حافط
به عزم توبه سحرگفتم استخاره کنم  بهارتوبه شکن میرسد،چه چاره کنم ؟
سخن درست بگویم، نمیتوانم دید   که می خورند حریفان و من نظاره کنم





چوغنچه با لب خندان به یاد مجلس شاه          پیاله گیرم و از شوق ، جامه پاره  کنم
به دور لاله دماغ مرا علاج  کنید                 گر از میانه بزم طرب ، کناره کنم
ز روی دوست مرا چون گل مرا بشکفت         حواله سر دشمن به سنگ خاره کنم
گدای میکده ام لیک وقت مستی بین               که ناز بر فلک و حکم بر ستاره کنم
مرا که نیست ره و رسم لقمه پرهیزی             چرا ملامت رند شرابخواره  کنم ؟
به تخت گل بنشانم بتی چو سلطانی               *به سنبل و سمنش ساز طوق پاره کنم
                            ز باده خوردن پنهان ، ملول شد حافظ
                            به بانگ بربط ونی رازش آشکاره کنم 
 
 
 
 
 



This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: