آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, February 23, 2015

پیکر بی‌جان رئیس دفتر خبرگزاری رویترز در پاکستان پیدا شد

 روز دوشنبه ۲۳ فوریه پیکر بیجان رئیس دفتر خبرگزاری رویترز در افغانستان و پاکستان در منزلش در منطقه اف-۸ اسلام آباد پیدا شدپلیس اسلام آباد گفت، وقتی ماریا گولوونینا، رییس دفتر خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه به دفتر کارش رسید، حالش به هم خورد و مجبور به بازگشت به منزلش شد.
 
تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که وی احساس سر درد کرده و از حال رفته است
خبرگزاری رویترز نوشت: «ما با کمال تاسف به اطلاع می‌رسانیم ماریا گولوونینا رئیس دفتر این خبرگزاری در اسلام آباد روز دوشنبه ۲۳ فوریه در گذشت. وی هنگام مرگ ۳۴ سال سن داشت. ماریا در دفتر کارش حالش به هم خورده و بیهوش به زمین افتاد. آمبولانسی سریعا وی را به بیمارستان بین المللی کلثوم منتقل کرد، اما پزشکان نتوانستند زندگی او را نجات دهند».
رویترز افزود: «ماریا خبرنگاری چیره دست بود که سوابق گوناگونی در این شرکت داشت. او به زبان‌های روسی، انگلیسی و ژاپنی مسلط بود و در سال ۲۰۰۱ در توکیو به خبرگزاری رویترز پیوست. او به عنوان خبرنگار در لندن، سنگاپور، مسکو، افغانستان و عراق کار کرده است. ماریا یک سال و نیم پیش به عنوان رئیس دفتر این خبرگزاری در اسلام آباد انتخاب شد. وی در این پست درخشید و این دفتر را به شکل شایانی رهبری کرد
دکتر عایشه اشانی، سخنگوی انستیتوی علوم پزشکی پاکستان گفت: «وقتی که پیکر ماریا را به این بیمارستان آوردند وی فوت کرده بود. پیش از این وی را به یک بیمارستان خصوصی برده بودند که‌‌ همان بیمارستان مرگ وی را اعلام کرده بود. وی تاکید کرد هنوز زود است که در باره علت مرگ وی چیزی بتوان گفت».
سخنگوی انستیتوی مذکور برخلاف گفته پلیس که ماریا در منزلش فوت کرده، گفت که جسد ماریا را در دستشویی دفترش با شکستن درب آن پیدا کردند و کالبدشکافی دلیل اصلی مرگ وی را مشخص خواهد کرد.
همسر وی برای کالبدشکافی رضایت داده است.
پاکستان یکی از ناامن‌ترین کشورهای جهان برای روزنامه نگاران و خبرنگاران است. العربیه.
 
 
 
 
 



This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com

No comments: