آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, February 2, 2014

- اولین گردان زنان مسلح "داعش" سوریه

براى گشت زنی و کنترل مناطق عمومی شهر الرقه سوریه تشکیل شد
منابع مطلع العربیه روز یکشنبه 2-2-2014 از تشکیل اولین گردان زنان "داعش" در منطقه "الرقه" سوریه خبر داد. نام این گردان "الخنساء" و برگرفته از نام یک شاعره عرب در عهد خلفای راشدین است.

ابو ابراهیم الرقاوی یکی از اعضای فعال گروه رسانه ای موسوم به "خبر نویسان سوری" اولین تصاویر این زنان مسلح وابسته به "داعش" را  به العربیه نت ارسال کرده است .
گردان زنان مسلح "داعش" روسری و لباس سیاه بلند به تن دارند و در خیابانهای شهر "الرقه" برای بازرسی زنان و کنترل خیابان ها گشت می زنند.
ابو ابراهیم الرقاوی در تماسی با العربیه گفته است که گردان دیگری به نام گردان "ام ریان" در حال شکل گیری است.
تصمیم دولت اسلامی عراق و شام "داعش" به تشکیل گردان مسلح زنان زمانی اتخاذ گردید که هفته گذشته گروهی مسلح ناشناس با لباس زنانه پایگاههای بازرسی این گروه در منطقه "المشلب" و "السباهیه" را مورد هجوم قرار داده و 7 تن از اعضای داعش را به قتل رساندند.
الرقاوی گفت:" اکنون داعش با بکار گیری زنان و سازماندهی آنان در این گردان ها از تکرار چنین ترفندی از سوی مخالفان و دشمنانش جلوگیری خواهد کرد و به این شکل زنان مشکوک را تفتیش و بازرسی می کند."
ابوابراهیم افزود:"داعش به هر زن یا دختری که بتواند در این گردان ها خدمت کند ماهانه 200 دلار مزد پرداخت می کند.
طبق این گزارش اغلب زنان این گردان ها از کشورهایی چچن، تونس و یمن هستند، اما شمار زنان چچنی در این گردان ها از دیگر کشورهای مسلمان بیشتر است . زنان این گردان ها به زبان عربی کتابی صحبت می کنند.
این خبر نویس فعال سوری در گزارش خود گفته است آمار دقیقی از تعداد زنان مسلح دو گردان داعشی ندارد، اما روز گذشته دو خودرو را دیده که در شهر به گشت زنی مشغول بوده است 
العربیه
 
 
 

No comments: