آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, October 23, 2013

جایزه‌ی "خبرنگار شجاع زن" به خانم ایوبی اهدا می‌گردد

نجیبه ایوبی رییس گروه رسانه ای کلید، جایزه شجاعت در خبرنگاری را از سوی بنیاد رسانه ای بین المللی زنان به دست خواهد آورد.
بیناد بین‌المللی رسانه‌های زنان در ماه می  سال جاری، خانم ایوبی را برنده‌ی جایزه خبرنگار شجاع زن  2013 اعلام کرد.
 
 

 


نورکلز از سوریه و بوفا فوران از کشور کامبوج دو برنده‌ی دیگری این جایزه هستند.
خانم ایوبی رییس گروه رسانه‌یی کلید است، این نهاد شامل رسانه‌های چاپی، شنیداری، رسانه‌های آنلاین و رسانه‌های اجتماعی می‌گردد.
قرار است امروز، بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان، جایزه روزنامهنگار شجاع زن 2013 را به نجیبه ایوبی به طور رسمی اهدا کند.
این بنیاد در اعلامیهیی گفته که این سه روزنامه نگار را به دلیل شجاعت و فعالیت‌های گسترده‌ی رسانه‌یی شان در محیط پر خطر، به عنوان برندگان جایزه‌ی امسال خود برگزیده است.
دفتر مرکزی بنیاد بین‌المللی رسانه‌های زنان در واشنگتن واقع شده است و هر سال این جایزه را به سه زن فعال در عرصه رسانه‌ها اهدا می‌کند.
فعالیت روزنامه نگاری در افغانستان با مشکلات و خطرهای زیادی همراه بوده و رسانه‌گران  با خشونت و تهدیدهای متعددی مواجه هستند.
بنیاد بین‌المللی رسانه های زنان از سال ۱۹۹۱ میلادی به روزنامه نگاران شجاع زن جایزه می‌دهد. این جوایز به زنانی اهدا می‌گردد که در محیط‌های خطرناک کار رسانه‌یی می‌کنند.
گفته شده که تاکنون ۷۸ روزنامه نگار زن برنده‌ی این جایزه شدند و ۲۲ زن دیگر هم به عنوان زنان موفق این جایزه را دریافت کرده اند.
پيش از اين نيز  در سال‌هاي ١٩٩٩ و ٢٠٠٨ شريفه اخلاص و فريده نيكزاد،‌ جايزه شجاعت در خبرنگاري را دريافت كرده بودند.
به نقل از بنیاد رسانه ای بین المللی زنان، بانو ایوبی با آن که به طور مداوم پیام های تلیفونی و نامه های تهدیدآمیز دریافت کرده و خانواده اش نیز تهدید شده اند اما به کار خود ادامه داده است.
 
 
 

No comments: