آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, September 26, 2013

درآستانه انتخابات ریاست جمهوری؛ 'موج تحول افغانستان'اعلام موجودیت کرد

نجیب الله نصیح
درآستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان، جریان سیاسی جدیدی زیر نام"موج تحول افغانستان" امروز(پنج شنبه چهار میزان) با حضوربرخی سران احزاب سیاسی ومقام‌های دولتی کشوردر کابل رسماً اعلام موجودیت کرد.

این جریان سیاسی از سوی فوزیه کوفی، رییس کمیسیون امور زنان مجلس نمایندگان، ایجاد شده است
فوزیه کوفی تاکید کرد که سران جریان سیاسی موج تحول افغانستان برای از بین بردن تبعیض‌های قومی، مذهبی، سیاسی و جنسیتی در کشور تلاش ‌خواهد کر.
فوزیه کوفی، رییس جریان سیاسی موج تحول افغانستان گفت:‌ "اکثر جریان‌های سیاسی افغانستان فرد محور اند، کمتر پیدا می‌شود که برنامه محور باشند؛ "موج تحول افغانستان" فرهنگ جدید سیاست گذاری را در کشور اساس خواهد گذاشت."
او می‌گوید که برنامه‌های سیاسی و اجتماعی "موج تحول افغانستان" در پرتو شریعت اسلام ارائه می‌شود و کشور را به سوی پیشرفت و ترقی سوق خواهد داد.
فوزیه کوفی تاکید کرد که سران جریان سیاسی"موج تحول افغانستان" برای از بین بردن تبعیض‌های قومی، مذهبی، سیاسی و جنسیتی در کشور تلاش ‌خواهد کرد.
احمدضیا مسعود، رییس جبهه ملی افغانستان که در همایش اعلام موجویت این جریان شرکت داشت نیز گفت که ایجاد چنین جریان‌ها برای پیشرفت و ترقی کشور مهم به شمار می رود.
رییس جبهه ملی اما می‌گوید، تازمانی که ساختارهای سیاسی عقب مانده کشور مدرن نشود، افغانستان شاهد یک تغییر سیاسی و اجتماعی عمیق نخواهد بود.
آقای مسعود تاکید کرد: "سران اکثر جریان‌های سیاسی کشور هنوز قومی یا سمتی حرکت می‌کنند و تازمانیکه این مشکل از بین نرود، مردم افغانستان شاهد یک تحول اساسی و مفید نخواهند بود."
جریان سیاسی"موج تحول افغانستان" از سوی فوزیه کوفی، نماینده مردم بدخشان در ولسی ایجاد شده و به گفته خانم کوفی، این جریان متشکل از چندین حزب سیاسی، نهادهای مدنی و جنبش‌های دانشجوی افغانستان، است.
اما او مشخصاً نام برد که کدام حزب، جنبش و یا جامعه مدنی در ایجاد جریان سیاسی"موج تحول افغانستان" سهم گرفته اند.
اخیراً در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، چندین اتحاد، ائتلاف و جریان‌های سیاسی در افغانستان ایجاد شده است.
اتحاد انتخاباتی افغانستان، جبهه اعتماد ملی افغانستان، اتحاد مشرقی و موج تحول افغانستان از جمله جریان و اتحادهای تشکیل شده در کشور است.
گفته می‌شود که چندین جریان سیاسی دیگر از جمله جریان"توانمند سازی مردم افغانستان" به رهبری قیوم کرزی، برادر رییس جمهوری کرزی، در آینده نزدیک نیز اعلام موجودیت خواهد کرد.
یک منبع که خواست نامش در خبر ذکر نشود به خبرگزاری بخدی گفت که جریان توانمند سازی مردم افغانستان، از سوی قیوم کرزی و با همکاری برادر او( محمود کرزی) ایجاد خواهد شد.
قیوم کرزی، برادر رییس جمهور کرزی از نامزدان احتمالی در ریاست جمهوری آینده افغانستان، است.
خبرگزار بخدی
 
 
 
 
 

No comments: