ariana

ariana

Monday, July 1, 2013

تقویت عضلات از طریق پیاده روی با پای برهنه روی ریگ های ساحل دریا

یسری ابوحامد
یک پژوهش علمی جدید درآمریکا نشان داده است که راه رفتن با پای برهنه بر روی ریگ های خشن ساحل دریا، غده های تولید کننده عرق را که درانتهای کف پا جای دارند فعال کرده و به تقویت عضلات پا وقلب کمک می کند.
 
 
 
 
 
 

طبق نتایج این پژوهش علمی ، هنگام پیاده روی با پاهای برهنه، تلاش عضلانی بیشتری در بدن صورت می گیرد و این امر منجر به سوخت کالری بیشتر در بدن و مصرف دو برابر انرژی می گردد.
این پژوهش را مجله ای که به مسائل روانشناسی محیط زیستی در ایالات متحده آمریکا می پردازد، منتشر شده است.
دراین پژوهش تاکید شده که شنا کردن در ساحل دریا یا دریاچه های که دارای فضای باز باشند باعث نشاط، سرزندگی، آرامش خاطر و خوش خلقی نیز می گردد.
در بخشی از این گزارش علمی آمده است که گذراندن روزی 10 دقیقه زیر تابش آفتاب در کنار دریا علاوه بر دادن نشاط بیشتر به افراد می تواند نیاز جسم به ویتامین
D را تامین کند.
پیاده روی بر روی ریگهای ساحل دریا، پاها را چابک، ماهیچه های پا و ران و همچنین ستون فقرات و عضلات شکم را تقویت می‌کند. کما اینکه مفاصل انعطاف پذیرتر و مستحکم تر می‌شوند. با انجام حرکات بازو، نیم تنۀ بالا نیز به حرکت در می‌آید و بدین ترتیب عروق قلب تقویت می یابند.
این گزارش آورده است که آب دریا علاوه بر تاثیرگذاری روحی و روانی بر انسان، حاوی مواد مورد نیاز بیشماری برای جسم از جمله  منیزیم و ید است که برای درمان عفونت ها مفید بوده به بدن انسان کمک می کند تا از سموم ناشی از تعرق رهایی یابد.
همچنین شنا کردن باعث آرامش ذهنی و کاهش استرس گردیده و تنها ورزشی است که برای افرادی که از درد مفاصل و یا اضافه وزن رنج می برند بسیار مفید است زیرا چنین افرادی دیگر به فعالیت زیاد جهت مصرف انرژی بیشتر نیازی ندارند.
مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (
CDC) آمریکا اخیرا در گزارشی علمی نشان داده است که دو ساعت و نیم شنا در هفته می تواند در کاهش بیماری های مزمن و بهبودی سلامت قلب مؤثر باشد.
دبی-العربیه