آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, July 3, 2013

جمیله 24 ساله بوسیله پولیس محلی کشته شد

به گزارش سایت حقوقی مدثر به نقل از ایرکا سمونوال نورگل مديرمبارزه با جرايم جنايى قوماندانى امنيۀ ولايت بغلان ميگويد که اين پوليس محلى، با برادر خود نزاع خانواده گى داشت
 
 
 

و زمانى که برادرش خانه را ترک نمود، داخل خانه شده و خانم برادرش (جميلۀ ٢٤ ساله) را با ضرب گلوله از پا درآورد.
به نقل از خبرگزاری پژواک، وى  گفت که اين پوليس محلى، با استفاده از سلاح و لباس پوليس، مرتکب اين قتل شده و فرار نموده؛ اما پوليس در تعقيب وى است و قوماندان پوليس محلى نيز تاکيد نموده که او را به هرقيمتى که باشد، بازداشت ميکند.
اين واقعه، ديروز در منطقۀ کهنه قلعۀ بغلان مرکزى رُخ داده وعتيق الله يکى از باشنده هاى محل ميگويد که  دوبرادر، با هم در مورد تقسيم زمين اختلاف داشتند.
وى افزود: ((وقتى که دو برادر مشاجره کردند، خانم برادر پوليس محلى، از شوهر خود خواست که منطقه را ترک کند؛ بعد از آن، پوليس محلى آمد و خانم برادر خود را با کلاشنکوف کشت و گريخت.))
طاهره فاضل سرپرست رياست امور زنان بغلان، اين قتل را به شدت تقبيح کرده و خواستار دستگيرى و محاکمۀ عامل آن شده است.
وى به پژواک گفت: "ما از قتل اين خانم آگاهى داريم و به مديريت حقوق خود وظيفه سپرديم که آنرا پيگيرى کند، با پوليس هم در تماس استيم که عامل آن را گرفتار کند."
خانم فاضل علاوه کرد که نيروهاى امنيتى، محافظ مردم بوده و امنيت را تامين ميکنند؛ اما جاى تاسف است که بعضى پوليس هاى محلى، دست به چنين اعمال تکاندهنده مى زنند.
رياست امور زنان ميگويد که اين چهارمين قضيۀ قتل و خودکشى زنان و دختران در سالجارى در ولايت بغلان است. قبل از اين، يک دختر ٢٢ ساله در منطقۀ دند غورى مرکز بغلان، توسط افراد مسلح ناشناس کشته شد و مهاجمين فرار نمودند.
 
 
 
 
 

No comments: