آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, April 14, 2013

حمله مسلحانۀ يک دختر ١٧ ساله  
حمله مسلحانۀ يک دختر ١٧ ساله، بر دفتر ولسوالى تاله و برفک ولایت بغلان
پلخمرى (پژواک، ٢٥حمل ٩٢): مسوولان محلى، انگيزۀ حمله مسلحانۀ يک دخترجوان بردفتر ولسوالى تاله وبرفک ولايت بغلان را،بررسى مى کنند

 
 
 
 
 
 
 
 
فیض محمد امیری ولسوال تاله و برفک ميگويد که اين دختر ١٧ ساله، عصر روز جمعۀ گذشته با استفاده از کلاشنکوف، ٤٠ دقيقه با پوليس درگيرى کرد.
وى به آژانس خبرى پژواک گفت که در اين درگيرى، به کسى آسيب نرسيده و درگيرى بخاطرى به طول کشيد که پوليس نمى خواست به دختر آسيب برسد.
اميرى افزود که در جريان درگيرى، مردم محل جمع شده و دختر که در عقب يک ديوار سنگر گرفته بود، بالاخره با ميانجيگيرى موسفيدان از جنگ دست کشيده و خود را به پوليس تسليم نمود.
ولسوال علاوه نمود که مهاجم، دختر صالح محمد يکى از قوماندانهاى سابق محلى بوده و کلاشنکوف را از خانه با خود آورده بود.
ولسوال گفت که احتمال دارد اين دختر تکليف روانى داشته باشد؛ از همينرو وى را پس از ضمانت موسفيدان، به خانواده اش سپرده اند. اما وى تصريح کرد که پوليس، در مورد اينکه دختر روى چه انگيزه اى حمله نموده و مبادا از سوى کسى تحريک شده باشد؟ تحقيق ميکند و اگر ثابت شود که او تکليف روانى ندارد و قصداً بر دفتر ولسوالى حمله نموده بود، مورد پيگرد قرار ميگيرد.
عبدالقيوم باشندۀ محل نيز گفت که اين دختر، در گذشته بر کسى چنين حمله يى نکرده و آنها تکليف روانى را در وجود وى نديده بودند.
عبدالرحيم يکى از موسفيدان تاله و برفک گفت: "وقتى که درگيرى شد، به محل رفتيم و ديديم که يک دختر در پشت ديوار سنگر گرفته و به سوى ولسوالى فير ميکند؛ از او با عذر و زارى خواستيم که فير نکند و تسليم شود، همان بود که به گفتۀ ما تسليم شد."
اين موسفيدافزود که دختر را پس از درخواست فاميلش، در بدل ضمانت رها کرده و چند بار خواسته اند که با دختر در مورد اين حمله صحبت کنند؛ اما خانواده اش اجازه نداده است.
وى خاطرنشان کرد که آنها اين قضيه را پيگيرى نموده و در تحقيقات با پوليس همکارى مى نمايند

No comments: