آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, February 12, 2013

برخورد 'تند و تهدیدآمیز' با دختر میرحسین موسوی


دوشنبه 11 فبروری 2013 - 23 بهمن 1391
نرگس موسوی، دختر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، به وبسایت کلمه گفته است که برخورد امروز ماموران امنیتی با او خشن و تهدیدآمیز بوده است.

خانم موسوی گفته یکی از ماموران قصد کتک زدن او را داشته و هنگامی که ماموران او را به همراه فرزند چهار ساله‌اش برای تفتیش به خانه‌اش برده‌اند یکی از آنها به او گفته: "اگر دست من بود از همین ساختمان پرتت می‌کردم پایین."
او گفته است که به هنگام بازرسی خانه‌اش فضای تندی حاکم بوده و این برخوردها در مقابل فرزندش با او صورت گرفته است.
امروز ماموران امنیتی زهرا و نرگس موسوی و محمدحسین کروبی را بازداشت کردند. هر سه آنها پس از چند ساعت آزاد شدند.
خانم موسوی گفته است که از او درباره ارتباطش با وبسایت کلمه بازجویی شده است.
همچنین به گفته مشاور میرحسین موسوی، آنان بابت درخواست حضور پدر و مادرشان در رادیو و تلویزیون دولتی، و همچنین غیرقانونی خواندن بازداشت خانگی والدینشان مواخذه شده‌اند.
آقای امیرارجمند درباره اقدام امروز ماموران امنیتی گفت: "آنها بیش از هرچیز از اطلاع رسانی فرزندان میرحسین و کروبی هراس دارند."او درباره این که چرا برخورد با فرزندان سران مخالفان شدیتر شده است گفت: "الان مسئولان نگران مسائل دیگری هستند. دیروز با تسبیح و مهر و غیره همدیگر را زدند. در این شرایط سه نفر را که هیچ گناهی مرتکب نشده‌اند بازجویی کرده‌اند."روز گذشته عده‌ای در قم با
کلیک پرتاب "مهر و کفش" به علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، سخنرانی او به مناسبت سالگرد انقلاب ایران را به هم زدند.
بازداشت امروز فرزندان رهبران مخالفان در حالی صورت گرفته که نزدیک به دو سال از بازداشت خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی و فاطمه کروبی می‌گذرد. البته فاطمه کروبی پس از مدتی برای درمان از بازداشت خانگی آزاد شد.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی هم‌زمان با تحولات تونس و مصر، که به "بهار عربی" مشهور شد، برای برگزاری یک تجمع فراخوان دادند که روز ۲۵ بهمن ١٣٨٩ با حضور معترضان در خیابان‌ها و سر دادن شعارهایی تند علیه حکومت و رهبر ایران همراه بود.
پس از این تظاهرات آنان به کلیک دستور رهبر ایران به بازداشت خانگی درآمدند. بی بی سی



No comments: