آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, January 28, 2013

یوکوهونو و هنرمندان افغانستانی به خاطر حمایت از حقوق زنان تلاش می کنند

09.11.1391
هنرمند جاپانی، یوکوهونو که در سال 1939 به دنیا آمده است و به حیث فعال صلح، مدافع محیط زیست و حقوق زنان در جهان شناخته می شود،

 در سال 1969 با جان لنن هنرمند مشهور و عضو گروهء بیتلز ازدواج کرد.
یوکوهونو در عرصهء هنرسینما، موسیقی و نقاشی دارای سبک بوده، آهنگ های مشترک با شوهرش جان لنن دارد.
بعد از آنکه در سال 1980 شوهرش جان لنن کشته شد، یو کوهونو از خاطره ها فراموش نشد و با تلاش ها و فعالیت های پیگیرش در عرصهء هنر و مسایل اجتماعی همچنان فعال باقی ماند.
یوکوهونو و پسرش شین لنن (
Sean) همراه با سوزان سراندون (
Susan Sarandon) هنرپیشهء مشهور امریکایی در هفته که گذشت یکجا با به محلات استخراج گاز در مناطق شمالی پنسلوانیا رفته،  در مورد خطرات ناشی از استخراج گاز برای محیط زیست و هوا هوشدار داد.
اینک یوکو هونو (
Yoko Ono) همراه با یک تعدادی از مدل های مشهور، یک کمپاین وسیع را به خاطر تحقق  و توسعهء حقوق زنان در سرتاسر جهان براه انداخته است.
این کمپاین که ایمجی نیشن سه صدوشصت وپنج (
ImagiNation 365) نام دارد، از طریق شبکهء انترنتی اجتماعی میدن نیشن(Maiden Nation) صورت می گیرد.
یوکوهونو همراه با گلوریا ستین ام (
Gloria Steinem) ژورنالیست مشهور و فعال حقوق زنان و لورا بوش خانم رییس جمهور سابق امریکا جورج دبلیوبوش، با دیزاین جواهرات می خواهند دیدگاه ایشان را تبارز دهند.
در این کمپاین آن ها را دیزانر ها و هنرمندان مشهور افغانستان، هندوستان، ارجنتاین و افریقایی جنوبی همراهی می کنند و قرار است عایدات فروش این جواهرات برای مساعدت به دختران جاپانی ایکه که در اثر انفجار در استیشن برق اتمی در سال 2011 متضرر شده اند و آموزش کاری زنان در هایتی به مصرف برسد.


No comments: