آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, December 28, 2012

قربانی تجاوز گروهی درهند جان خود را از دست داد

جمعه 28 دسامبر 2012 - 08 دی 1391
دانشجوی جوانی که در اتوبوسی در دهلی هند قربانی تجاوز گروهی شده بود جان خود را از دست داد.

این دختر۲۳ ساله علیرغم سه عمل جراحی نتوانست از جراحت های روحی و جسمی جان به در ببرد.

بر اساس بیانیه ای که از طرف بیمارستان مونت الیزابت در سنگاپور منتشر شده او ساعت ۴.۴۵ دقیقه صبح به وقت محلی "در آرامش" و در کنار خانواده اش درگذشت.قربانی تجاوز پیش از انتقال به سنگاپور در بیمارستانی در دهلی سه بار جراحی شده بود.
مسئول تیم مراقبت این زن در بیمارستان مونت الیزابت گفته هشت متخصص در دو روز گذشته تلاش کرده اند وضعیت او را به ثبات نزدیک تر کنند با این همه حال او مرتب وخیم تر شده است.
زنی که مورد حمله قرار گرفت، پس از آن که به همراه دوستش برای دیدن فیلم به یک مرکز خرید در جنوب دهلی رفت، سوار یک اتوبوس شده بود.بر اساس اعلام پلیس، این زن به مدت نزدیک به یک ساعت مورد تجاوز قرار گرفت و مهاجمان پس از آن که او و دوست همراهش را با میله‌های فلزی مورد ضرب و جرح قرار دادند، آنها را از اتوبوس در حال حرکت به خیابان پرت کردند.
تجاوز به این زن که دانشجوی پزشکی بود، از هفته گذشته موجی از اعتراضات را در هند به دنبال داشته است تا جایی که اوایل هفته جاری، پلیس هند اعلام کرد که برگزاری تجمعات اعتراضی در مرکز دهلی‌نو ممنوع است.
روز شنبه، ۲۲ دسامبر، هزاران تظاهرکننده‌ای که در مقابل کاخ ریاست‌جمهوری تجمع کرده بودند، با پلیس ضدشورش درگیر شدند و پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور و آب پرفشار استفاده کرد.
معترضان خواهان فراهم کردن امنیت بیشتر برای زنان در هند هستند.دولت هند تلاش کرده است که خشم عمومی ناشی از این واقعه را با این وعده که تمهیدات جدیدی را برای محافظت از زنان و ایجاد فضایی امن برای آنها در شهر در پیش می‌گیرد، تا حدی آرام کند. BBC

No comments: