آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, December 31, 2012

نوری المالکی فرمان آزادی زنان زندانی را صادر کرد

دوشنبه 31 دسامبر 2012م
نوری المالکی، نخست وزیر عراق جهت آرام کردن اعتراضات سنی های این کشور، روز یکشنبه دستور آزادی زنان زندانی متهم به تروریزم را صادر کرد.


این زندانیان بدون احکام قضایی و یا بخاطر جرمی که بستگان آنها مرتکب شده اند، در بازداشت به سر می بردند. تظاهرکنندگان سنی خواهان لغو قوانین ویژه تروریزم در عراق شدند. آنها معتقدند که دولت مالکی این قوانین را تنها علیه سنی ها بکار می برد.
اخیرا تظاهرات در استان الانبار که مرکز ثقل سنی هاست توسعه پیدا کرده و از مالکی خواسته شده، زندانیان سیاسی زن و مرد سنی را آزاد کرده و از به حاشیه راندن اهل سنت دست بردارد.
روز جمعه دهها هزار نفر در رمادی، مرکز استان الانبار در 100 کیلو متری غرب بغداد، به خیابانها ریخته، خواهان آزادی زندانیان سیاسی سنی و لغو قوانین مربوط به تروریزم شدند. قوانینی که مالکی با استناد به آنها زنان تظاهر کننده ای را که خواستار آزادی بستگان خود شده بودند، به زندان انداخته بود.
به گزارش تلویزیون "السومریه" نخست وزیر عراق آمادگی خود را برای اعلام عفو عمومی اعلام کرده تا جاییکه شامل زندانیان جنایی زن نیز خواهد شد. اما این قانون شامل زنانی که با بستن کمربند انفجاری قصد کشتن شهروندان عادی را داشتند نمی شود. دبی-العربیه


No comments: