آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, December 10, 2012

سرپرست امورزنان درحمله افراد ناشناس کشته شد

دوشنبه 10 /12 /2012 هنوز درد المناک کشته شدن دخترجوان رضا کارکودکان درولایت کاپیسا وبه دنبال آن کشته شدن بانوی 25 ساله به نام قمرگل درولایت سرپل  تسکین نیافته  وخاک آرامگاه شان خشک نگردیده بود که ؛
 باردیگربانویی به نام ناجیه صدیقی سرپرست امورزنان ولایت لغمان شکارجنایت کاران قرن بیست گردید وبا
دریغ وسد افسوس که جان شیرین خود را ازدست میدهد.

 این حادثه دردناک ، درست در64 مین روزجهانی حقوق بشراتفاق افتد.
بلی عزیزخواننده گرانقدر: درماده اول ،سوم وپنجم اعلامیه حقوق بشرچنین آمده است:
تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.ماده ی ۱
تمام ابنای بشر آزاد زاده شده و در حرمت و حقوق با هم برابرند. عقلانیت و وجدان به آنها ارزانی شده و لازم است تا با یکدیگر برادرانه رفتار کنند.
ماده ی ۳
هر فردی سزاوار و محق به زندگی، آزادی و امنیت فردی است.
• ماده ی ۵
هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی گردد.
آیا زنان افغانستان خارج ازمنشورملل متحد و یا افراد بیگانه درین سیاره هستند؟ که هرروزمورد خشونت ها وتجاوزها قرارگرفته وهزاران تن آنها قربانی این گونه اعمال غیرانسانی می گردند. وآیا نمی توان به زنان بشرخطاب نمود وطبق اعلامیه حقوق بشربا آنها رفتارکرد. همچنین دوسیه هزاران زن زندانی را که به جرم فرارازمنزل درزندان ها انداخته شده اند. خاتمه داد و.....سدها چالش ها وپروبلم های دیگر.
باید گفت که تاکنون ما هزاران انیسه ها وناجیه ها را قربانی داده ایم وقربانی های تازه نیزدرراه هستند. ولی شهامت وتوانمندی خود را ؛ هرگزازدست نداده ایم. ترس ازهیچ وحشی های انسان نما نداریم. به هرکار و شغل که داریم ، با افتخارادامه میدهیم وموفقانه به پیش می رویم.
نابود باد زن ستیزان  


Shirin Naziry
http://www.facebook.com/#!/voiceofwomenafg                                                                                           

No comments: