آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, November 27, 2012

"وضع جسمی نسرین ستوده به مرحله خطرناک رسیده است"

سه شنبه 13 - 27 نوامبر 2012م  دبی- العربیهرضا خندان همسر نسرین ستوده ، وکیل دادگستری که در زندان اوین تهران به سر می برد، با هشدار نسبت به وضعیت جسمی همسر خود خاطرنشان کرده است که وضع جسمی او به مرحله خطرناک رسیده است.

رضا خندان سه شنبه 27-11-2012 در صفحه فیس بوک خود نوشته است: "نسرین از دیروز که وارد چهل و یکمین روز اعتصاب غذا شده است وضع جسمی اش به مرحله خطرناک رسیده است."
نسرین ستوده که از تاریخ 17 اکتبر 2012 دست به اعتصاب غذا زده است. در واکنش به "آزار و اذیت خانواده‌اش توسط مقامات و محدودیت حق ملاقات وی" اعتصاب غذا کرد.
رضا خندان ادامه داده است که نسرین ستوده دوشنبه "به بهداری منتقل شده است و از این به بعد قرار شده است که هر روز به بهداری برود. فشارش آنقدر پایین بوده است که شخصی که فشار خونش را اندازه گیری کرده نتوانسته اندازه اش را به او بگوید."
همسر نسرین ستوده تاکید کرده است: "مسولین قوه قضاییه می‌ توانند همه چیز را انکار کنند اما واقعیت همیشه مثل آوار بر سر کسانی که خود را به بیراهه می زنند آوار می شود. توجیه و فرافکنی و پاک کردن صورت مسئله هم مشکل را حل نخواهد نمی کند."
رضا خندان خاطرنشان کرده است: "نسرین خواسته غیرقانونی ندارد.او میگوید: چرا بچه ی 12 ساله ی ما را به خاطر مادر مجازات می کنید!!؟"
نسرین ستوده ستوده اعتصاب غذای خود را پس از شنیدن اینکه مقامات قوۀ قضاییه دختر 12 سال‌اش را احضار کرده اند تا به وی تفهیم کنند که اجازۀ سفر به خارج از ایران را ندارد، آغاز کرد.
نسرین ستوده به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی، تبانی و تبلیغ علیه نظام و عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر به تحمل 6 سال حبس تعزیری، 20 سال محرومیت از وکالت و 20 سال ممنوعیت خروج از کشور و به جرم تظاهر به بی حجابی به 50 هزار تومان جریمه نقدی محکوم شده است.
Shirin Naziry
http://www.facebook.com/#!/voiceofwomenafg                                                                                           

No comments: