آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, November 30, 2012

سوزان رایس، کاندید وزارت خارجه ایالات متحده امریکا

CIA) تهیه گردیده بود و هدف این نبوده تا تجدید فعالیت های شبکه القاعده را کم اهمیت جلوه بدهد.
سناتور لندسی گراهم از حزب جمهوریخواه بعد از ملاقات روز سه شنبه با خانم رایس گفت، او هنوز متقاعد نشده است:
« نقطه آخر اینکه، من حالا نسبت به توضیحات شانزدهم ماه سپتامبر خانم رایس راجع به اینکه چهار امریکایی چگونه در بنغازی لیبیا کشته شدند ناراحت شدم. من فکر می کنم این توضیحات با آنچه که در واقعیت امر واقع شد کاملاً در مغایرت قرار دارد. »
درین ملاقات، سناتور کیلی ایوت و سناتور جان مکین از حزب جمهوریخواه نیز حاضر بودند. سناتور مکین گفت:
« روشن است معلومات که خانم رایس در آنوقت به مردم امریکا داده بود کاملاً غلط بود. او گفته بود این یک تظاهرات خود جوش بود که توسط یک ویدیو کلپ نفرت انگیز تحریک شده بود. در حالی که موضوع چنین نبود و شواهد در همان وقت هم نشان داد که قضیه بشکل دیگر بود، بشمول بیانیه های حکومت لیبیا و همچنان سایر امریکایی ها کاملاً می دانستند که مردم در تظاهرات خود بخودی هاوان وراکت با خود نمی آورند. »
سوزان کالن از حزب جمهوریخواه می گوید، او نا راحت شد ازین که سفیر امریکا در ملل متحد تصمیم گرفت تا در اوج مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری اساساً یک نقش سیاسی بازی کند. اما گزارشگر رادیو آزادی در واشنگتن می گوید، دیدار خانم رایس برای بدست آوردن حمایت سناتورها یک کار غیر معمول است، زیرا رییس جمهور اوباما او را هنوز بحیث نامزد پست وزارت خارجه معرفی نکرده است.
بارک اوباما همچنان برای پست وزارت خارجه، سناتور جان کیری و تام دانیلون مشاور امنیت ملی را تحت مطالعه دارد. اما ستیفان هیس، شخصی که برای دو رییس جمهور در قصر سفید کار کرده و دو رییس جمهور دیگر را مشوره داده است می گوید، اوباما عمیقاً به خانم رایس احترام دارد و کارهای وی را در ملل متحد بحیث یک دپلومات ماهر و مسلکی ستایش کرده است. بگفته هیس، روابط این دو شخص به دوره اول انتخاباتی بر می گردد و آن زمانی بود که رایس مشاور سیاست خارجی او بود.
Shirin Naziry
http://www.facebook.com/#!/voiceofwomenafg                                                                                           

No comments: