آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, August 2, 2012

داستان غم انگیز "سلیمه" یک دخترنو جوان

  
 12.05.1391رادیو آزادی     
سلیمه دختر جوانی که در ولایت زابل مورد تجاوز جنسی برادر اندر اش قرار گرفته بود پس از سپری کردن یک ماه قید در زندان دوباره از زندان کشیده شده و در محل نا معلوم به قتل سیده است.
هر چند مسوولان امنیتی ولایت زابل این موضوع را تایید نکرده اند اما به اساس گزارش ها رسیده به رادیو آزادی این دختر جوان به اساس مصلحت های قومی پس از اخراج از زندان در محل نامعلوم به قتل رسیده است.
در عین حال ارگان های عدلی و قضایی این ولایت تجاوز، آزار و اذیت سلیمه دختر نوجوان در این ولایت تایید کرده اند. فوزیه منشی شورای ولایتی زابل به رادیو آزادی گفت که پس از بررسی قضیه این دختر نو جوان، وی را در مرکز تربیه اطفال زندانی کرده اند.
خانم فوزیه در مورد قضیه سلیمه چنین گفت:
«صبح زود برای من زنگ تیلفون آمد که در دفتر جنایی یک دختر آمده است و باید مشکل ویرا حل نمایم، زمانی که من رسیدم و آن دختر را تسلیم شدم من گفتم که باید مشکل وی رسمی شود زیرا قضیه وی جنایی بود، برای من گفتن که څارنوالی بروم زمانی که به څارنوالی رفتم انها قضیه را به محکمه محول کردند، محکمه دوباره برای ما مکتوب داد به نظارت خانه.»
خانم فوزیه از زبان سلیمه نقل می کند که برادر اندرش از چند ماه به این سو با استفاده از زور و شکنجه بالای وی تجاوز می کرد. در عین حال سلیمه می گویند که وی هیچ نوع جرمی را مرتکب نشده بلکه برادر اندرش ویرا مورد تجاوز و شکنجه قرار داده است.
خانم فوزیه در مورد اینکه چگونه قضیه تجاوز سلیمه را رسمی ساخته چنین گفت:
«از مرکز تربیه اطفال به من زنگ آمد که بروم به محبس که قضیه آن دختر رنگ دیگر بخود گرفته است، زمانی که من آنجا رفتم برای من یک پیشنهاد دادند که بروم به شفاخانه که آیا واقعاً بالای این دختر از سوی برادرش تجاوز جنسی صورت گرفته است یا نه یکجا رفتیم شفاخانه آنجا کمسیون دایر گردید بعد از معاینات روشن گردید که آن سلیمه خورد سال سه ماه حامله است و برعلاوه تجاوز بر وجود آن دختر زخم های عمیق ناشی از شکنجه نیز دیده می شد.»
برعلاوه اظهارات اعضای شورای ولایتی زابل یک کاپی استعلام نیز به رادیو آزادی فرستاده شده است که به اساس آن استعلام عبدالواحد مبارز سرپرست مرکز اصلاح و تربیه اطفال سلیمه را جهت معاینات به شفاخانه ملکی زابل فرستادند.
داکتران طب عدلی گفته اند که سلیمه دختر حبیب الله تحت شکنجه شدید قرار گرفته است به بدن وی نشانه های عمیق شکنجه دیده می شود و برعلاوه شکنجه فزیکی سلیمه مورد تجاوز جنسی نیز قرار گرفته است.
خواستم در این مورد نظر مقامات ولایت زابل را نیز داشته باشیم اما مقام های این ولایت در مورد اظهار بی خبری کرده اند. این بار نخست نیست که دختران مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند، در گذشته نیز چنین حوادث در مناطق مختلف افغانستان رخ داده است.
اما فعالا حقوق زن از افزایش این کار در کشور اظهار نگرانی کرده اند. به تازگی ملا امام یک مسجد در ولایت سمنگان به اتهام تجاوز جنسی بر یک دختر در در آن ولایت بازداشت شده است.
           تجاوز بالای کودکان ، گناه نابخشودنی دراسلام است.
                     کمپاین : "  نه خشونت و نه تجاوزبه زنان وکودکان "

No comments: