آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, August 7, 2012

آغاز کمپاین وسیع آگاهی عامه در مورد منع خشونت علیه زنان


هفدهم اسد 1391 خورشیدی
وزارت امور زنان خبر می دهد که برای تطبیق فرمان شمارۀ 45 ریاست جمهوری، کمپاین سراسری آگاهی زنان راه اندازی شده است.
امروز ورکشاپ سه روزۀ رؤسای امور زنان ولایات کشور به منظور راه اندازی کمپاین وسیع آگاهی عامه در مورد منع خشونت علیه زنان در کابل به پایان رسید.
حسن بانو غضنفر وزیر امور زنان، که در جریان این ورکشاپ سخن می زد، هدف از برگزاری این ورکشاپ را تطبیق فرمان شماره 45 ریاست جمهوری دانسته و گفت که کمپاین سراسری آگاهی عامه در مورد کاهش خشونت علیه زنان آغاز شده است.
گفتنی است که چندی پیش ریاست جمهوری با صدور فرمان شمارۀ 45 خواستار راه اندازی کمپاین آگاهی عامه در مورد کاهش خشونت علیه زنان شده بود.
وزیر امور زنان می گوید که برای پیشرفت زنان باید به آنان اعتماد کرد و به آن ها فرصت داد تا پیشرفت کنند.
او گفت که تا شش ماه آینده گروه نظارتی این وزارت باید آغاز به کار کرده و اولین گزارش را نیز به شورای وزیران کشور بفرستد.
او همچنان وزارت زنان را اولین وزارتی خواند که در 33 ولایت کشور دارای ریاست می باشد.
رؤسای امور زنان از ولایات مختلف، از مشکلاتی چون عدم دسترسی به خدمات تعلیمی، صحی و خشونت ها در آن ولایات شاکی اند.
فاطمه کاظمی رییس امور زنان ولایت بامیان می گوید که وضعیت تعلیم و تربیۀ زنان در این ولایت بسیار خوب بوده، ولی از دسترسی زنان به خدمات صحی ابراز نگرانی کرد.
فوزیه حبیبی معین اداری وزارت امور زنان نیز گفت که در حال حاضر در سطح رهبری وزارات کشور 9 درصد زنان حضور داشته و در سطوح پایین تر 21 درصد زنان حضور دارند که باید تا سال 2020 حضور زنان در سطح رهبری وزارت ها خانه ها به سی درصد برسد.
گفتنی است که بسیاری از زنان به خاطر عدم آگاهی از حقوق شان مورد خشونت قرار می گیرند و با آگاهی آن ها مسلمن در کاهش این خشونت ها مؤثر خواهد بود.

مرتضی حسینی - کابل

1 comment:

Parwin Zamani said...

جای خوشی ومسرت است که دامنه کمپاین علیه خشونت زنان هر روز وسع تر شده میرود انشالله در آینده نزدیک گسترده تر خواهد شد موفقعیت شما دوستان عزیز را از بار گاه ایزد متعال تمنا دارم به امید هم بستگی افغانها بخاطر از بین بردن خشونت عالیه زنان در سر زمین ما