آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, July 31, 2012

شماری از زنان علیه یک عضو شورای ولایتی بامیان مظاهره کردند

 در این مظاهره که دهها تن از فعالان حقوق بشر و اعضای جامعه مدنی، شرکت کرده بودند، از پوهنتون کابل شروع شد و در مقابل دروازه شورای ملی با خوانش قطعنامه به پایان رسید.
مظاهره کننده گان خواهان محاکمه واحدی بهشتی یک عضو شورای ولایتی بامیان شدند.
واحدی بهشتی عضو شورای ولایتی بامیان سال گذشته، متهم به تجاوز و تیرباران یک دختر 16 ساله به نام شکیلا در ولایت بامیان شده بود.
از سوی دیگر مظاهره کننده گان خواهان برکناری یحیی احمدیار رییس څارنوالی ولایت بامیان شدند.
آنان ادعا می کنند که څارنوالی بامیان قضیه واحدی بهشتی را به شکل درست پیگیری نکرده و در اخیر فیصله نموده که شکیلا خود کشی کرده است.
لیلا حیدری یکی از اشتراک کننده گان این مظاهره گفت، که این حادثه باید از سوی یک کمسیون مشترک پیگیری گردد.
«جهت ارزیابی دقیق حادثه قتل شکیلا هیات با صلاحیتی مرکب از ستره محکمه، کمسیون مستقل حقوق بشر و وکلای بی طرف پارلمان کشور جهت پیگیری شفاف این موضوع تعیین گردیده و به بامیان فرستاده شود.
طرف چپ لیلا حیدریاما یحیی احمدیار رییس څارنوالی بامیان به رادیو آزادی گفت، آنان دوسیه واحدی بهشتی را به گونه درست پیگیری کرده اند.
وی می گوید، که در عقب این مظاهره اهداف سیاسی وجود دارد.
«به اساس هدایت های مکرر لوی څارنوالی دوسیه تحت تعقیب قرار دارد، کاملاً رد می کنم که می گویند، دوسیه وی بررسی نشده، آنانی که استفعا می گویند عرضی در کار است، ما مشکل قانونی نداریم.»
مظاهره کننده گان می گوید، اگر این موضوع جدی گرفته نشود، آنان به مظاهر خود ادامه می دهند، و پس از این دوسیه شکیلا را به گونه بهتر و جدی از نزدیک پیگیری می کنند.
چند روز پیش هم شماری از افراد در ولایت بامیان به ارتباط قتل شکیلا مظاهره کرده بودند.

No comments: