آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, April 28, 2012

محاکمه نخست‌وزیر سابق اوکراین به تاخیر افتاد

شنبه 28 اپریل 2012 - 09 اردیبهشت 1391
برگزاری جلسه محاکمه یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین، به روز ۲۱ ماه مه موکول شده است. قرار بود او امروز شنبه، ۲۸ اپریل (نهم ثور)، در ارتباط با اتهاماتی که درباره فرار مالیاتی و اختلاس علیه‌اش مطرح شده‌اند، در دادگاهی در شهر خارکف محاکمه شود.
خانم تیموشنکو که هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد، گفته بود که به دلیل نامطلوب بودن وضعیت سلامتش در جلسه دادگاه امروز حاضر نمی‌شود.
روز جمعه، ۲۷ آوریل، تصاویری از خانم تیموشنکو در حالی که زخم‌هایی به تن داشت، منتشر شد. او گفته است که هفته گذشته در زندان مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفته است.
مخالفان دولت اوکراین می‌گویند که سه مرد با حمله به یولیا تیموشنکو، با مشت به شکم او زده‌اند، ولی مقامات رسمی اوکراین این ادعا را رد می‌کنند.
همچنین گفته شده است که خانم تیموشنکو از روز جمعه دست به اعتصاب غذا زده است.
مقامات کشورهای غربی برگزاری اولین دادگاه خانم تیموشنکو را محکوم کرده و گفته بودند که این دادگاه با انگیزه‌های سیاسی برگزار می‌شود.
اتهاماتی که قرار بود در جلسه محاکمه یولیا تیموشنکو در روز شنبه، ۲۸ آوریل (نهم اردیبهشت)، مورد رسیدگی قرار بگیرند، در ارتباط با فعالیت‌های او به عنوان رئیس یک شرکت خصوصی فعال در زمینه انرژی، در دهه ۱۹۹۰ میلادی مطرح شده‌اند.
در صورتی که او در این دادگاه مجرم شناخته شود، ممکن است به گذراندن ۱۲ سال دیگر در زندان محکوم شود.
با این حال، خانم تیموشنکو اتهاماتی را که علیه‌اش مطرح می‌شوند، رد کرده است، او می گوید که ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور کنونی اوکراین، به دنبال انتقامجویی است.
در تصاویری که روز گذشته منتشر شد، خانم تیموشنکو ۵۱ ساله، در حالی که کبودی و زخم‌هایی روی شکم و بازویش دارد، دیده می‌شود.
وبسایت اوکراینی که این تصاویر را منتشر کرده، اعلام کرده است که عکس‌ها روز چهارشنبه گذشته و ۵ روز بعد از حمله‌ای ثبت شده‌اند که گفته می‌شود وقتی خانم تیموشنکو در حال انتقال به بیمارستان بود، انجام شده است.
بی بی سی

No comments: