آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, July 24, 2011

شهادت یک داکتر زن فعال همراه با دوتن از اعضای خانواده او

                                                       

شهادت یک داکتر زن با پسرش در هنگام تبادله آتش میان نظامیان آیساف و طالبان مسلح

22 . 05 . 1990
 با تاسف عمیق اطلاع یافتیم که: در پي تيراندازي نيروهاي تحت امرامريکا به غيرنظاميان افغان، يک داکترزن ودوعضو ديگر خانواده‌اش کشته شده‌اند.
به گزارش خبرنگار پرس تي‌وي، در پي تيراندازي نيروهاي خارجي به طالبان مسلح در ولايت وردک واقع در شرق افغانستان، سه غيرنظامي افغان از جمله يک داکترعاقله همراه با پسرش و يک عضو ديگر خانواده‌اش کشته شدند.
ساکنان شهر سيدآباد ولايت وردک مي‌افزايند، اين تيراندازي جمعه (31 سرطان) به سوي دکترعاقله حکمت در منطقه زرني اين شهرستان در جاده کابل-قندهار انجام شد.
شاهدالله شاهد سخنگوي والي وردک نيز در گفت‌وگو با خبرنگار پرس تي‌وي در افغانستان، کشته‌ شدن اين داکتر زن را همراه  به پسرش و يک عضو ديگر خانواده‌وي را تاييد کرد و افزود، دراين تيراندازي همسر اين پزشک نيز زخمي شده است.
وي گفت، يک انفجار در مسير حرکت نيروهاي خارجي در محل حادثه روي داد که به دنبال آن تيراندازي نيز ميان نيروهاي خارجي و شورشيان صورت گرفت و بر اثر آن اين پزشک زن و اعضاي خانواده‌اش هدف قرار گرفتند.
وي اظهار داشت که تحقيقات در اين زمينه آغاز شده است.
بر پايه اين گزارش، عاقله حکمت به عنوان يک داکتر زن متبحر در منطقه شناخته شده بود که در بيمارستان مرکزي ولايت غزني مشغول به کار بود و پس از پايان ساعات کاري نيز خارج از بيمارستان به مداواي بيماران مي‌پرداخت.

No comments: