آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Friday, July 1, 2011

هر جوان مصری در 140 ثانیه اظهار نظر نمود


همایش جوانان در مصر
العربیه :  جمعه . 10 سرطان 1390
تعدادى از جوانان مصرى همايشى را عملاً برگزار كردند كه نام آن را "كبوتر با كبوتر باز با باز" گذاشتند. اين همايش با الهام از روحيه حاكم بر فضاى تويتر برگزار شد.
اين جوانان، همانگونه كه در تويتر براى نوشتن يك "تويته" تنها 140 حرف، مجال وجود دارد، به هر نظر دهنده اى، 140ثانيه وقت براى اظهار نظر دادند.
در فضاى آزاد عملى و نه مجازى مصرى، شركت كنندگان از همه چيز گفتند تا كبوترها و بازها و ساير مخلوقات خدا در آن جمع هم جنس ها و در واقع همفكرهاى خود راپيدا كنند.
اين همايش كه در سالن تئاتر "روابط" قاهره برگزار شد همه نوع فعال اجتماعى و سياسى را در برگرفت. آنان ريشه هاى ده ساله انقلاب مصر را بررسى كردند و هر يك "آواى" خود سر داد تا هم آوايان خويش را بيابد.
بسيارى از اين افراد قبلا در محافل مجازى تويتر و فيس بوك و امثالهم يكديگر را مى شناختند. اما اين بار بدون تمركز بر "رهبرى كشورشان" كه اينك در حال دگرگونى از اين رو به آن روست و رها از يك نقطه مورد حمله و انتقاد، آزادانه از همه علاقهمنديها، دل نگرانى ها و اميدهاى خود سخن گفتند.
از جمله موارد مورد بحث شركت كنندگان در همايش"كبوتر با كبوتر باز با باز"، دل مشغولى ها ملل عرب، همبستگى با فلسطين، مخالفت با حمله به عراق و بررسى راه حلهاى ممكن كنونى و مبارزات كارگرى و دانشجويى" بوده است.

No comments: