آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, June 25, 2011

زنان ایرانی در خدمت قاچاق مواد مخدر

        
                          زن ایرانی محکوم به چهارده سال حبس شد
خبرنگار : نورالله شایان

تصحیح:احمدجمیل پوپلزی
4 سرطان 1390  25 . 6 . 2011
هییت قضائی محکمه استیناف جرایم مسکرات و مواد مخدر یک خانم ایرانی را که 38 سال عمر دارد به اتهام قاچاق 3 کیلوگرام هیرویین به حبس تنفیذی 14 سال محکوم به مجازات نموده اند.
احمد خالد موحد رییس مطبوعات و سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر به آژانس خبری وخت گفت :
«این خانم که در ایران شغل آرایشگری دارد، ویزه افغانستان را از قونسلگری افغانستان مقیم در ایران دریافت کرده و از بندر اسلام قلعه داخل افغانستان شده بود.»
به ګفته وی،او درهنگام برگشت از افغانستان به ایران توسط نیروهای امنیتی افغان در محل چک و کنترول پاسپورت ها واقع اسلام قلعه ولایت هرات به ظن قاچاق 3 کیلوگرام هیرویین که در یک بوری25 کیلوی برنج مخلوط شده بود دستگیر شد.
وی افزود که ریاست څارنوالی تحقیق جرایم مسکرات و مواد مخدر در جریان تحقیقات از نزد وی ، دریافتند که او چند شبانه روز را در ولایت هرات سپری کرده و در برگشت از افغانستان به ایران 3 کیلوگرام هیرویین که با برنج مخلوط شده بود قاچاق می نمود.
موحد در ادامه می افزاید ،هییت قضایی پس از دریافت قضیه وی از جانب ریاست څارنوالی استیناف جرایم مسکرات و مواد مخدر، جلسه قضایی را دایر کرده و به طرفین قضیه ، څارنوال موظف و وکیل مدافع وقت کافی داده تا اعتراضیه های خود را در محضر هییت قضایی به خوانش بگیرند .
به ګفته او ،هییت قضایی بعد از استماع اعتراض نامه های طرفین قضیه، اظهارات څارنوال موظف را قناعت بخش دانسته و این تبعه ایرانی را به اتهام قاچاق 3 کیلوگرام هیرویین به 14 سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات نموده اند.
موحد افزود که هییت قضایی تصریح کردند که اصدار حکم این محکمه در قبال متهم نهایی نبوده، بلکه وی فیصله نهایی محکمه مربوط را نیز در پیشرو دارد.
این در حالیست چندی پیش نیز یک خانم دیگر ایرانی از جانب محکمه ابتداییه جرایم مسکرات و مواد مخدر به اتهام قاچاق 9 کیلوگرام هیرویین به حبس تنفیذی 20 سال محکوم به مجازات شده بود .

No comments: