آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, December 4, 2010


ماسک طبیعی برای پوست صورت

پوست بزرگترین عضو بدن است که تمام قسمت های بدن را پوشانیده است. پوست ما فوق العاده  احساس در برابر عوامل  خارجی  مانند  شعاع ای یولتراویولت « شعاع ماوارای بنفش » ، هوای سرد ، آب و هوای کثیف و افسرده گی می باشد. این عوامل فوق العاده زیاد روی جلد تاثیر گذار بوده و سبب چین و چروک و پیری زود رس می گردد. ولی امیدواری زیاد اینست که توسط مواظبت و مراقبت دوامدار میتوان جلوگیری از خسته گی ، خشکی وچین و چروک نمود.طوریکه میدانیم پوست تولید کننده ملیون ها انساج در روز می‌باشد ولی پوست در ظرف 30 – 40 روز ترمیم خود را کاملاً تکمیل می سازد. بعد ازسن 35 سالگی جلد انسان ترمیم خود را بطی تر انجام می دهد. بدین سبب استعمال ماسک ها ، ضروری پنداشته می شود ما درین جا دو نوع ماسک اساسی را به معرفی میگیریم. یکی ماسک آرام کننده جلد صورت و دیگری ماسک تحریک کننده جلد ، وظیفه ماسک تحریک کننده ، باعث ازدیاد جریان خون ، در پوست صورت گردیده و پوست را نفیس ،نرم و مقاوم می سازد. پیش ازینکه از خانه خارج می شوید حد اقل دو و یا سه ساعت قبل ، این ماسک را برای مدت 20 دقیقه روی صورت تان بگذارید. بعداً آنرا با آب شیر گرم بشوئید. ماسک آرام کننده پوست، ماسک مرطوب کننده و تازه کننده پوست صورت می باشد. این ماسک را قبل ازینکه به بستر بروید به مدت 20 دقیقه روی صورت تان بگذارید. این ماسک ها خالی از مفاد نیست که هفته یک و یا دو مراتبه مورد استفاده قرار گیرد.


1 – ماسک توت زمینی:
این ماسک از جمله ماسک های تحریک کننده به شمار می رود که سرشاراز ویتامین سی است و خسته گی جلد را مرفوع ساخته و پوست را یک نمای تازه و صحی می بخشد. ماسک توت زمینی دارای سلفر بوده و کثافات  جلد را از داخل خارج ساخته و مسامات پوست را پاک و تنفس جلد را آسان می سازد. هم چنان سرخی و پندیده گی آنرا از بین می برد. توت زمینی یک میوه مفید طبیعی ودارای انزایم و اسید طبیعی بوده که باعث جلایش پوست نیز می گردد.
طرز تهیه ماسک  توت زمینی:
4 – 5 عدد توت زمینی رسیده
2 قاشق چای کریم
یک قاشق عسل
ابتدا توت زمینی را با آب شیر گرم با احتیاط بشوئید و با دستمال کاغذی آنها را خشک سازید و همه را در یک کاسه گذاشته با قاشق حل سازید. بعداً کریم وعسل را بالای آن علاوه نموده خوب مخلوط کنید. ماسک آماده شده را روی صورت و گردن تان بمالید متوجه باشید که ماسک ها را از ساحه چشم های تان دورسازید و آنرا  به مدت 20 – 30 دقیقه در روی جلد تان بگذاریدنباید نا گفته گذاشت شخصیکه جلداحساس و آفتاب سوختگی دارد » ممکن در برابر ماسک توت زمینی از خود عکس العمل نشان دهد. بهتر است مبتلایان به این تکلیف ، ابتدا یک مقدار کم آنرا دریک ساحه کوچک  پوست دست خود امتحان نموده و بعداً  آنرا مورد استفاده قرار دهند.


2 – ماسک عسل و یا ماسک آرام کننده پوست:
عسل یک ماده مفید بوده و مورد استعمال زیاد دارد. عسل به خاطر تاثیر ضد بکتریایی همیشه در مواد  آرایشی مورد  استعمال قرار می گیرد و این ماسک  کمک  کننده ضد عفونت و شفا دهنده لکه های روی صورت است. عسل دارای شکر طبیعی ، انزایم ها و اسید می باشد.عسل بالای جلد التهابی و پندیده گی موثر بوده جلد را تازه گی بخشیده و شفا بخش است. ماسک عسل شاداب کننده ، جلد خشک ، افسرده و اساس می باشد.


ترجمه از: کتاب رهنمائی طبیعی برای تندرستی و سلامتی کامل

No comments: