آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, September 20, 2012

دسـت اگر می نهی بـر دسـت نیکو کار ترین

چـغــچــــران دیا ر فــیــروز کـو ه غور سـنـبلـه 1390 هـجـری شـمـســی
ایـن ابـیـا ت پـر یـشــان به ا سـتـقـبـا ل پارچه شـعـــر زیبای مولانا صاحب فـرخـاری زیر عنوان انتـحا ر ی سـروده شــده است. آرزو مـنـدم خـواننده گان مـحـتــرم با این ســردوده به لطف خاص شان به دیدۀ اغـمـا ض بنـگــرنـد . ریـرا مــیـدانم که نتوا نســتـم حـق سـخـن را در برابر مولانا صاحب فرخاری ادا نمایم.
استاد فضل الحق فضل

سیاه دانه درمان برای هر بیماری بجز از مرگ

حسینه رووفی           
سیاه دانه و روغن آن موثرترین و مفیدترین چیزی است که برای تقریباً هر بیماری، الرجی یا حساسیت و حتا بیماری های جدی مانند نفستنگی (asthma ) ، شکر یا دیابیت، اختلالات در سیستم دفاعی بدن، زردی یا  (hepatitis) ،ایدز (AIDS)   و حتا سرطاندارو میباشد. حدیث بخاری شریف هم این موضوع را تایید میکند که سیاه دانه درمان هر مرض به غیر از مرگ است. این گیاه یکی از مهم ترین و بزرگترین شفا بخشِ هر زمان  بوده و به شیوه های مختلف و موارد گوناگون مانند تقویت سیستم دفاعی بدن، تصفیه خون، و حمایت از طول عمر سالم مورد استفاده قرار میگرفت.اسمِ بیالوژیکی سیاه دانه (Nigella sativa)  میباشد که

زنان خواستار نقش بیشتر در شورای صلح هستند

20 /9 /2012
شورای عالی صلح افغانستان
۶۸ عضو دارد كه نه نفر از اعضای آنرا زنان و برخی از نمایندگان جامعه مدنی و متباقی اعضای آن را فرماندهان سابق جهادی، بزرگان قومی و اعضای سابق گروه طالبان تشکیل میدهند. تمامی اعضای شورای عالی صلح، بشمول رئیس آن، توسط رئیس جمهور افغانستان تعیین شده اند اما از شورای ملی رای اعتماد نگرفته اند.
سميه رامش، یک فعال جامعه مدنی در هرات ميگويد بیشتر روشهای اجرائیوی شورای صلح ، بر اساس روشهای سنتی و تصامیم بزرگان (مردان) محلی اجرا میگردد. "تحقيقات نشان ميدهد

از زندان بگــرام بســوی ارگ شــاهی

کـــــرزی برادران ناراضش را بعــــد از رهــــایی از زندان بگــــرام گــــرم در آغــــوش گــــرفــــته به ســـــوی ارگ شاهی برد !

دشمنان اسلام به سرکردگی امریکا تنها به نابودی فزیکی جهان اسلام اکتفا نکرده بلکه دست از هیچ نوع توطئه و دسیسه برای بدنامی مجاهدین و طلاب کرام برنداشته و همیش کوشش بخرج داده تا از مجاهدان اسلام یک چهره زشت و خشن به جهانیان معرفی کند.
از مدت ده سال بدینسو هزاران طلاب کرام که بجز مسلمان بودن و تبلیغ صلح و همزیستی مسالمت آمیز اسلامی بین انسانها جرمی دیگری ندارند به اتهامات ناحق و ناروای دست داشتن در فعالیت های تروریستی و قتل و کشتار مردم بی گناه در زندان بگرام محبوس بودند.