آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, September 17, 2012

دختر «چه‌گوارا» از پدر می‌گوید

دوشنبه, 27 شهریور 1391 ساعت 14:39
دختر «چه‌گوارا» از پدر می‌گوید
«چرا باید عاشق پدرم باشم، آن هم پدری که هیچ وقت در کنار من و خانواده نبود. این پرسشی بود که تا 16سالگی مدام به ذهنم خطور می‌کرد و برای آن پاسخی نداشتم. «چه» گهگاه به دیدن ما می‌آمد و بعد از آن برای مدت‌ها ناپدید می‌شد. هنگامی به مرگ پدرم پی بردم که پوسترهای حاوی چهره او را در خیابان‌های شهر «هاوانا» دیدم. «فیدل کاسترو» مرا برای مرگ پدرم آماده کرد و گفت که نباید برای پدرم گریه کنم زیرا پدرم در نامه‌ای گفته است آن‌گونه که می‌خواسته جان خود را از دست داده است.»

اولین عکس از تهیه کننده فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام

17 سپتامبر 2012م دبی العربیه

سرانجام روزنامه "دیلی میل" توانست پیش از دیگر رسانه هایی که به دنبال عکس متهم به تولید فیلم توهین آمیز به پیامبر اسلام بودند ، اولین عکس از نیکولا باسیلی نیکولا منتشر کنددر این عکس نیکولا(56 ساله) در کنارآنا گرجی یکی ازبازیگران توهین آمیزمشاهده می شود دیلی میل به منبعی که عکس را در اختیار آن قرار داده اشاره نکرد اما به نظر می رسد خود بازیگر که با این روزنامه گفتگو کرده بود عکس را در اختیار آن قرار داده است

به اقتفای سروده جناب مولانا عبدالکبیر (فرخاری)

انتحاری
محمد اسحاق " ثنا "
       قتل همنوع بود پیشه ای شــــرارترین          
 انتحاریست ازان بدترو مکار ترین

میزنم بوسه مران دست طبیب حاظق
  
    که کشد دست نوازش سری بیمارترین
     درس نکوندهد کشور همسایه یقیــــن     
                               آنکه خواهد بجهان اینکه خواهدتراخوارترین

                                   من ندیدم درین گوشه غربت افسوس     
                               خون جگر دربدر اززندگی بیزار ترین

رئیس امورزنان دایکندی ازچنگ شورشیان آزاد شد

به روز شده:  12:26 گرينويچ - دوشنبه 17 سپتامبر 2012 - 27 شهریور 1391
حوا رضایی، رئیس امور زنان ولایت دایکندی از چنگ شورشیان در ولایت میدان وردک، در غرب کابل آزاد شد.
خانم رضایی دیروز (۲۶ سنبله/شهریور) هنگام سفر از دایکندی در مرکز افغانستان به کابل در دره میدان از سوی افراد مسلح ناشناس گروگان گرفته شد.
گزارشهای اولیه حاکی از آن بود که گروگان گیران خواستار پرداخت پول درمقابل آزادی او شده اند، اما دفتر حلیم فدایی، والی میدان میدان وردک دراعلامیه ای گفته که خانم رضایی بدون هر گونه "معامله" آزاد شده است  

ولسی جرگه: عاملان کشتار زنان در لغمان محاکمه شوند

بخدی دوشنبه, 27 سنبله 1391 اعضای ولسی جرگه در جلسه امروز، حمله ناتو در ولایت لغمان در شرق کشور را که منجر به کشته شدن هشت زن و زخمی شدن هفت دیگر آنان شد، به شدت محکوم کرده اند.
نقیب الله نماینده مردم لغمان در ولسی جرگه گفت که این حمله عمدی بوده و در هنگام اجرای آن، هیچ گزارشی مبنی بر حضور شورشیان در منطقه وجود نداشته است اواز ولسی جرگه و حکومت افغانستان خواست که عاملان این رویداد را شناسایی وبرای محاکمه به دستگاه قضایی معرفی کند.