آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, September 4, 2012

به پیش؛به سوی«جامعهء باز»؛به سوی آزادی مباحثات علمی

یک یاد داشت بسیار ضروری

با سلام و سپاس خدمت گرداننده گان محترم ویب سایت های انترنیتی که در حال حاضر عمده ترین آنها؛ مقدمترین سکو های جریان نو زایی و رونسانس اجتناب ناپذیر در افغانستان میباشند؛
با عرض تشکرات ویژه خدمت جناب سلیمان کبیر نوری دوست بیحد حساس و تُند واکنش اینجانب که طی مقالهء اخیر شان محبت های فراوانی بر من و بر ایده آل و کتاب «گوهر اصیل آدمی» مرحمت فرموده اند.

نمایش میراث های فرهنگی و بزرگداشت استرداد استقلال افغانستان در برتش کلمبیا کانادا

نمایش میراث های فرهنگی وبزرگداشت استرداداستقلال افغانستان در برتش کلمبیا کانادا

به هژمونی دست اندر کاران تلویزون محلی "کاروان" و همکاری انجمن افغانی و فعالان فرهنگی برتش کلمبیا روز دوم سپتمبر در پارک کانفدریشن واقع در ونکوور کانادا طی محفل باشکوهی از نود سومین سالروز استرداد افغانستان تجلیل به عمل آمده و میراثهای فرهنگی افغانستان به نمایش گذاشته شد.

زنان کرد و مقوله‌ی مبارزه و مقاومت


گفتگوی نوشین شاهرخی با گلرخ قبادی, ١٤ شهریور ١٣٩١
در اواخرسال ٥٨ تحصنی از سوی بازاريان در اعتراض به حضور سپاە پاسدارن در کردستان و کشتن مردم در کوچه و بازار از سوی ارتش و سپاە صورت گرفت که مبارزان و مردم شهر وسيعا در آن شرکت کردند. در اين تحصن ٢١ روزە زنان در همه‌ی زمينه‌ها ـ از تدارکات تا سخنراني‌ها ـ نقش فعالی داشتند.
شهرزادنیوز: کردستان نخستین منطقه‌ای بود که پس از انقلاب مورد سرکوب شدید حکومت اسلامی قرار گرفت. تنها چند ماهی پس از انقلاب در 28 مرداد 1358 نخستین حمله‌ی نظامی به کردستان آغاز گشت.