آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, July 4, 2012

زنکــه بازان جهـــان متحـــد شـــوید چـــونکه زنکـــه بازی چــــیزی را بنــــام چـــپی و راســـتی نمی شـــناســــد


این را همه میدانیم
که مسائل جنسیت و سکسوالیتی در جهان شرق و بالخصوص کشور های اسلامی یک تابوی بزرگیست   همه در خفا بدان علاقمندی نشان میدهند ولی هیچکس را جرئت سخن گفتن و اظهار نظر درآن باره نیست از همین رو معلومات عمومی اکثر جوانان و نوجونان درین موضوع خیلی ناقص و گاهی مملو از واهیات و باورهای کودکانه می باشد
در حالیکه در جهان غرب کودکان در مکاتب ابتدائی معلومات لازم پیرامون این موضوع را از طریق درسهای مکتب حاصل میکنند و در آنجا حتی دانشمندانی وجود دارند که رشته اختصاصی شان فقط همین مسائل جنسیت و سکسوالیتی است
به همین پیمانه قابل تعجب و درعین حال لایق قدر دانیست که در کشور اسلامی و سنتی چون افغانستان دو شخصیت برجسته و عالم و پژوهشگر چپی و راستی گرچه هر کدام از دیدگاه ایدیولوژیکی خویش تحقیقات گسترده را درین باره انجام داده و عمر عزیز شان را صرف مطالعه و پژوهش درین موضوع نموده اند.
از آنجائیکه تجاوز جنسی بر کودکان و دختران نوبالغ درین دیار سابقه دیرینه داشته و وقوع چنین حوادث ناگوار همیش خشم و غضب مردم را برآشفته این دو عالم پژوهشگر پیرامون همین موضوع پژوهش و تحقیقات شان را از ایام  جوانی آغاز کرده و تمام عمر عزیز شان وقف تحقیقات علمی درین مورد کرده اندحجت الاسلام ولمسلمین شمع فروزان اهل یقین حضرت آیت الله محسنی مرکز ثقل تحقیقات شان را روی اثرات منفی روانی بالای دختران نو بالغ که مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند قرار داده و چونکه ایشان همیش بدین عقیده بودند که
 " شنیدن کی بود مانند دیدن " این تجربه را به جان مبارک خویش عملی کرده و در سن هفتادسالگی دختر جوان دوازده ساله را فقط برای مقاصد علمی و تحقیقی مورد تجاوز جنسی قرار داده ولی بعداً از روی دلسوزی و رحم و عاطفه اسلامی فوراً او را به نکاح شرعی خویش درآورده اند
شیر مرد مبارز جناب اکادمیسین محترم کبیر رنجبر که از بس رنج و غم طبقه کارگر به دلش خانه کرده مشهور به رنجبر گشته ، ایشان نیز همانند همتای راستی شان آقای محسنی تحقیقات شان را روی اثرات منفی روانی بالای دختران و زنان جوان طبقه کارگر که از طرف ایادی امپریالیزم امریکا و سگان زنجیری شان مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند متمرکز ساخته و مانند آقای محسنی برای دست یافتن به نتایج دقیق علمی تا حال چندین دختر و زن جوان را برای مقاصد علمی و تحقیقی شان مورد تجاوز جنسی قرار داده
اما متاسفانه در کشوری چون افغانستان که شعور سیاسی و سطح دانش مردم بس نازل است کمتر کسی به ارزش علمی فعالیت های تحقیقی ایشان پی برده و حتی امکان آن موجود است که فعالیت های ایشان غلط فهمیده شده و خدای نخواسته چنین وانمود گردد که ایشان این همه را برای هوسرانی و عیاشی های شخصی شان براه انداخته اند
هر دو دانشمند جان فدا برای پیشبرد فعالیت های علمی و تحقیقی شان از وزارت امور زنان درخواست بودجه لازم را کرده اند ولی متاسفانه این وزارت تا امروز به منظوری آن اقدام نورزیده که ایشان مجبورند این مصارف گزاف را از کیسه شخصی خود بپردازند

با تقـــــــــديم حــــــــــــرمت
حقــــ(شـــمس الحــق)ــــانی





سحرپرنیان

سحرپرنیان:مردمان کشورم ما را به عنوان یک انسان بنگرند، نه فقط یک زن و یک دختر



سحر پرنیان ورزشکار و هنرپیشۀ سینما


 

اهدای اعضای بدن دختر نوجوانی به 4 بیمار زندگی دوباره بخشید



اهدای اعضای بدن دختر نوجوان مرگ مغزی شده در جهرم به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید.
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، اهدای اعضای الهام روستا 16 ساله که بر اثر برق گرفتگی دچار مرگ مغزی شده بود، به چهار بیمار منتظر در لیست پیوند عضو، حیات دوباره بخشید.
دو کلیه الهام روستا با رضایت خانواده وی، به دو بیمار کلیوی به ‌نام‌های مهناز مزرعه 20 ساله ساکن شیراز و نسیم بهادری 18 ساله ساکن جهرم اهدا شد.
کبد این دختر نوجوان نیز به فاطمه سادات حسینیه 39 ساله ساکن کاشان و روده وی به محسن سالاری 34 ساله ساکن جیرفت پیوند داده شد. 
کار جداسازی اعضای بدن این دختر نوجوان در بیمارستان پیمانیه جهرم انجام شد.
به گزارش فارس، بخش پیوند اعضای بیمارستان پیمانیه جهرم از هموطنان برای دریافت کارت اهدای عضو دعوت کرده است.

اجساد سربریده یک مادر و دو کودک در غزنی پیدا شد

چهارشنبه 04 جون 2012 - 14 تیر 1391
مقامهای ولایت غزنی در جنوب افغانستان گفته که اجساد سربریده یک زن و دو کودکش پیدا شده و قتل آنها را به خشونتهای خانواده گی نسبت داده‌اند.
پولیس غزنی قتل این زن سی ساله را تایید کرده و گفته که اجساد آنها روز چهارشنبه، ۱۴ سرطان/تیر در ناحیه/منطقه چهارم شهرغزنی پیدا شد.
مقامهای پولیس جزئیات بیشتری در باره عامل یا عاملان و دلائل قتل این زن و دو کودکش ارائه نکرده و گفته‌اند تحقیقات در این مورد ادامه دارد.
شکریه ولی، رئیس اداره امور زنان ولایت غزنی گفته که این زن به دلیل اعتیاد و اعمال خشونت از جانب شوهرش، از سال گذشته او را ترک کرده بود و با دو کودکش زندگی می‌کرد.
خانم ولی گفت: "این زن پارسال از شوهرش طلاق گرفت و با دو کودکش تنها زندگی می‌کرد و امشب به قتل رسید. شوهرش معتاد بود و پارسال او را مورد ضرب و شتم قرار داده بود."
دکتر بازمحمد، رئیس بیمارستان غزنی گفته که اجساد زن مقتول و پسر هشت ساله و دختر یازده ساله او به این بیمارستان منتقل شده که آنها هم مانند مانند مادر خود سر بریده شده‌اند.
مقامهای ولایت غزنی گفته‌اند که این چهارمین مورد خشونت شدید علیه زنان است که ظرف یک ماه گذشته در ولایت غزنی به ثبت رسیده است.
برخی از ناظران گفته‌اند که ممکن است آمار واقعی در این مورد بسیار بیشتر از این باشد.
این چهارمین مورد خشونت شدید علیه زنان است که ظرف یک ماه گذشته در ولایت غزنی به ثبت رسیده است
به گفته آنها، به دلیل سنتهای اجتماعی و محدودیت‌های شدید درزندگی خانوادگی، بسیاری از موارد خشونت علیه زنان به اداره‌های دولتی و رسانه‌ها گزارش داده نمی‌شود.
کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان روز سه شنبه، ۱۳ سرطان از افزایش موارد "قتل
های ناموسی" در این کشور ابراز نگرانی کرد.
این کمیسیون ناامنی، عدم مجازات عاملان خشونت علیه زنان و مردسالاری را از عوامل عمده چنین قتل‌ها می‌داند.
به گفته مسئولان این کمیسیون، در ظرف چهار ماه گذشته بیش از هزار مورد خشونت علیه زنان در دفاتر این کمیسیون ثبت شده است.
بی بی سی