آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Monday, October 10, 2011

دولت اسلامی افغانستان گوش شنوا و چشم بینا ندارد

                                                        
سیمین بارکزی: مسوولیت مرگم بدوش مقامات عالی رتبه دولت خواهد بود

سیمین بارکزی 9 روز می شود که دست به اعتصاب زده است
18.07.1390
سیمین بارکزی عضو حذف شدهء ولسی جرگهء افغانستان در وصیت نامهء خود گفته است، اگر اعتصاب غذایی منجر به مرگ وی گردد، مسوولیت آن به دوش مقام های بلند رتبهء دولت خواهد بود.
در این وصیت نامه، سیمین بارکزی از فامیل و دوستان خود خواسته است اگر اعتصاب وی سبب مرگش گردد، ناراحت نه گردند زیرا به گفتهء او مرگی که در جهت زنده کردن عدالت و قانون باشد، افتخار است.
در این وصیت نامهء خانم بارکزی که از 9 روز به این طرف در نزدیکی تعمیر شورای ملی افغانستان دست به اعتصاب غذایی زده، همچنان از ایتلاف حمایت از قانون خواسته شده تا پیکرش را در محلی که خیمه زده به خاک بسپارند.
در بخشی از وصیت نامهء این عضو حذف شدهء ولسی جرگهء افغانستان که آن را به بسیار مشکل به روز دو شنبه در حضور خبرنگاران به خوانش گرفت، چنین آمده است:
«به جهان و ملت افغانستان اعلام می کنم که اگر اعتصاب من به مرگ منتهی شود، مسوول و پاسخگوی مرگ من مقامات ذیل خواهند بود: آقای حامد کرزی رییس جمهور و محمد قسیم فهیم معاون اول ایشان، آقای فضل احمد معنوی رییس کمسیون مستقل انتخابات و آقای عبدالروف ابراهیمی رییس ولسی جرگه.»
سمین بارکزی که حدود یک ماه پیش به اساس فیصلهء کمسیون مستقل انتخابات افغانستان حق وکالت از او و هشت عضو دیگر ولسی جرگه گرفته شد، از روز یکشنبه هفتهء گذشته در کنار تعمیر شورای ملی دست به اعتصاب غذایی زده است.
خانم بارکزی گفته است تا زمانی که دوسیهء وی و سایر همکارانش به وسیلهء نهاد های بین المللی دو باره بررسی نه گردد، تا آخرین رمق زنده گی به این اعتصاب ادامه خواهد داد.
در عین حال داکتران موظف وضعیت صحی سیمین بارکزی را نگران کننده خوانده و می گویند، در صورت ادامهء این اعتصاب به زنده گی او خطر جدی متوجه است.
داکتر عبیدالله امان یکی از این داکتران:
«خانم بارکزی از ساعت ده و نیم شب گذشته به این طرف وضعیت صحی نگران کننده دارد. پیش از این نیز از تکلیف معده رنج می برد، حالا اجازهء معاینه و تطبیق ادویه را نمیدهد. در صورتی که مایعات اخذ نکند وظیفهء کلیه اش در ظرف ساعت ها برهم می خورد، و مبتلا به یک مرض خطرناک خواهد شد.»
از سوی دیگر تعدادی از زنان در ولایت خوست با راه اندازی گردهمایی به روز دوشنبه از وضعیت خانم بارکزی ابراز نگرانی کرده و خواستند تا به او توجه جدی صورت گیرد.
هرچند حکومت افغانستان در مورد این وصیت نامهء خانم بارکزی که در آن گفته شده، اگر این اعتصاب منجر به مرگش گردد، مسوولیت آن به دوش آقای کرزی، مارشال فهیم، فضل احمد معنوی و عبدالرووف ابراهیمی خواهد بود، تا اکنون چیزی نگفته اما صفت الله صافی معاون مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت به روز یکشنبه به رادیو آزادی گفت که کار بالای رسیده گی به خواست خانم بارکزی از مجرا های قانونی ادامه دارد.
آقای صافی همچنان گفت که در خواست خانم بارکزی شنیده شده و او هم باید از خود انعطاف نشان داده و به این اعتصاب پایان دهد.

نخست وزیر ترکیه بسیار دلبسته وی بود

                                                 

گریه رجب طیب اردوغان هنگام تشییع جنازه مادرش

يكشنبه 11 ذو القعدة 1432هـ - 09 اکتبر 2011م
برخی مردم سیاستمداران و دولتمردان را متفاوت از دیگران می پندارند زیرا که اغلب آنها را در هیبت حاکمانی می بینند که باید اشک های خود را پنهان کنند و محتاطانه رفتار کنند.
این در حالی است که آنها در نهایت افرادی عادی هستند و همچون دیگران حق دارند گریه کنند و اظهارشادی کنند.
مردم ترکیه روز شنبه 8-10-2011 روی دیگر رجب طیب اردوغان نخست وزیر کشورشان را مشاهده کردند. آنها او را مردی آتشی مزاج با موضع گیری های سخت می شناسند.
نخست وزیر ترکیه روز شنبه در مراسم تشییع جنازه مادرش " تنزیل اردوغان " در حالی که در صف اول نمازگراران قرار داشت ، نتوانست از فروریختن اشک های خود جلوگیری کند.
خانم تنزیل اردوغان مادر82 ساله نخست وزیر تركیه كه صبح روز جمعه درگذشت طی مراسمی با حضور چند تن از مقامات و شخصیت‌های كشور تركيه از جمله عبدالله گول رئیس جمهور اين كشور به خاک سپرده شد.
اردوغان به این مناسبت پیام های تسلیت رهبران مختلف جهان ، از جمله باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و بشاراسد رئیس جمهور سوریه را دریافت کرده است.
به گزارش العربیه مادر نخست وزیر ترکیه در یک خانه آپارتمانی در محله قاسم پاشا در استانبول زندگی می کرد وحتی پس از نخست وزیری پسرش طیب اردوغان حاضر به ترک خانه خود نشد.
گفته می شود که رجب طیب اردوغان همیشه به دیدن مادر خود می رفت و بسیار به وی دلبسته بود.

رفع حجاب در ایران تاثیرمستقیم بالای رفع حجاب درافغانستان دارد

                                                   

با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در زمینه حجاب
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس خواستار محرومیت "زنان بد حجاب" از گذرنامه شد
محمد تقی رهبر رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی با بیان این که وضعیت حجاب در کشور بدتر از پیش شده است، از دولت خواست به بدحجاب ها گذرنامه ندهد و آن ها را از برخی خدمات محروم کند.
به گزارش خبرگزاری "فارس" او با اشاره به اینکه دولت به بی‌حجابی چراغ سبز نشان داده است، اضافه کرد: "هر از گاهی هم نیروی انتظامی وارد عمل می‌شود تا با بی‌حجابی برخورد کند اما به تنهایی قادر به کاری نیست."
نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با افرادی که آنها را " بدحجاب " می نامد برخورد می کند. هر از چند گاهی این برخوردها شدت می گیرد و بر شمار گشت هایی که برای کنترل وضعیت حجاب در سطح شهرها و جاده ها استقرار می یابد، افزوده می شود.
رهبر در ادامه با اشاره به اینکه 236 نماینده مجلس بیانیه دادند که دولت باید با بدحجابی مبارزه کند ، افزود: "دولت نه تنها به این بیانیه نمایندگان ملت هیچ توجهی نکرد، بلکه گاهی هم این دولت کریمه به بی‌حجابی چراغ سبز نشان داد."
رئیس فراکسیون روحانیون مجلس در مقایسه وضعیت حجاب در دولت‌های نهم و دهم نسبت به دوران اصلاحات، اظهار داشت: "به صراحت می‌گویم که نه تنها وضعیت حجاب در کشور بهتر نشده، بلکه به مراتب بدتر از زمان اصلاحات است."
وی در ادامه صحبت‌های خود تلویزیون ملی را یکی از مقصران اصلی در وضعیت حجاب کنونی کشور دانست و افزود: "صدا و سیمای ما تاکنون چند میزگرد موثر در ارتباط با بی‌حجابی و بحث حجاب برگزار کرده است؟"
او با انتقاد از صدا و سیما گفت: "نمی‌دانم کدام عقل‌ها دارند بر صدا و سیمای کشور نظارت می‌کنند که چنین برنامه‌های سخیفی را پخش می‌کنند."
نمانیده اصولگرای مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش موسیقی هم نگرانی‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: "گاهی برخی مسؤلان موسیقی‌هایی را تایید می‌کنند که به هیچ عنوان با فرهنگ و دین مردم سازگاری ندارد."
رهبر افزود: "به عنوان مثال نباید به افراد متخلف و بدپوشش گذرنامه داد یا آنها را سوار هواپیما کرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد؛ البته این رفتارها باید بدون تنش و بی سر و صدا انجام شود و آبروی افراد به خطر نیفتد."
العربیه – نت http://voiceofwomenafg.blogspot.com/