آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Saturday, October 1, 2011

روشی جدید برای درمان سرطان پستان در بریتانیا


سرطان پستان از نگرانی های همیشگی زنان است، به ویژه در ایران که سن ابتلا چند سال از کشورهای غربی پایین‌تر است. بیماران را با داروهای ضد سرطان درمان می کنند، داروهایی که علاوه بر کشتن سلولهای سرطانی به بافتهای سالم هم آسیب می زنند و عوارض زیادی می دهند. به تازگی در بریتانیا برای درمان سرطان پستان، استفاده از روشی آغاز شده که عوارضش از شیمی درمانی معمولی کمتر است

خصوصیات قهوه انرژی دادن وفعال کردن ذهن ودر نهایت بی خوابی است.

                                  

دانشمندان دانشگاه هاروارد آمریکا :
مصرف قهوه باعث کاهش افسردگی در زنان می شود

شنبه 03 ذو القعدة 1432هـ - 01 اکتبر 2011م
 
يك پژوهش علمی در ايالات متحده آمريكا نشان می دهد نوشیدن قهوه به کاهش افسردگی در زنان منجر می شود.
دانشمندان این تحقیق را بر 50 هزار زن مصرف کننده قهوه و به مدت 10 سال انجام دادند.
در پایان آزمایش دانشمندان به این نتیجه رسیدند که مصرف کنندگان قهوه بدون ماده "کافئین" هیچ تغیری در کاهش افسردگی آنها دیده نمی شود ولی افرادی که قهوه طبیعی که حاوی ماده "کافئین" مصرف کرده اند افسردگی آنها در سطح بالایی کاهش یافته است.
دانشمندان سپس ضمن تشویق مردم به نوشیدن یک فنجان قهوه در روز تاکید کردند که رابطه کاهش افسردگی با مصرف قهوه احتیاج به آزمایش وتحقیق بیشتری دارد.
تیم پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا با ارائه فرم هایی به مصرف کنندگان زن برای بررسی مقدار مصرف آنها به مدت 10 سال به این نتیجه رسید که حدود 2600 زن که قهوه مصرف نمی کردند یا بسیار کم مصرف می کردند به افسردگی مبتلا شده بودند.
درمقابل تحقیقات این تیم نشان داده زنانی که یک فنجان تا سه فنجان در روز مصرف می کردند 15% افسردگی آنها کاهش یافته است وآنهایی که 4 فنجان در روز مصرف می کردند 20% افسردگی آنها کاهش یافته است.
همچنین این پژوهش نشان داد زنانی که بیشتر قهوه می نوشیدند بیشتر تمایل به سیگار کشیدن دارند وکمتر چاق می شوند و همچنین از فشار خون و مرض قندی نیز کمتر رنج می برند.
پژوهشگران می گویند انسان های بدرفتار و بداخلاق معمولا کسانی هستند که قهوه کم مصرف می کنند البته یکی از دلایل افسردگی نخوابیدن است و اگر کسانی دارای افسردگی هستند ومی خواهند بخوابند نباید قبل از خواب اقدام به مصرف قهوه بکنند چون از خصوصیات قهوه انرژی دادن وفعال کردن ذهن ودر نهایت بی خوابی است.