آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Sunday, August 28, 2011

کاری از گروه بلاش در میان برترین‌های موسیقی در آمریکا


کاری از یک گروه جدید موسیقی این روزها توانسته خودش را به جمع برترین های موزیک در آمریکا برساند. نکته جالب درباره این گروه پنج نفره این است که هر کدام از آنها از یک کشور آسیایی می آیند و می گویند موسیقی این گروه مرز نمی شناسد

دختران مدال آور افغان

                                                      
                      دختر افغان با اخذ 32 مدال در مسابقات
دختر ورزشکار افغان که هفت سال به نام پاکستان در مسابقات ملى و بين المللى اشتراک ميکرد،باايجاد کلپ ورزشى در کابل ميخواهد براى افغانستان افتخار آفرينى نمايد. اين دختر مينا "اسدى" نام دارد و ١٧ سال را در شهر کويته پاکستان سپرى نموده است. وى در شش سال اخير در وزن٥٠ و ٥٥ کيلوگرام عضويت تيم ملى شوتوکان کاراته آنکشور را دارا بود. وى که باشندۀ اصلى کابل است و يکماه ميشود به کشور برگشته، ميگويد که در مسابقات ملى پاکستان توانسته ٣٢ مدال به شمول ٢٢ طلا و ٧ نقره را کسب نمايد. اين دختر که ١٩ سال دارد، علاوه ميکند که در مسابقات سيف گيم بنگله ديش در سال ٢٠١٠ به نام پاکستان اشتراک نموده بود ، سه مدال برنز در بخش هاى افرادى، مبارزه و نمايش بدست آورد. اسدى کلپ ورزشى کاراته شوتوکان را بنام"ملت"براى طبقه اناث در دشت برچى کابل افتتاح کرد ، گفت : «من در پاکستان مدال هاى زيادى کسب کرده ام ، اما حالا به کشور خودبرگشته ام تا در خدمت فرزندان کشورم باشم، به نام دختر افغان در مسابقات شرکت کنم و براى وطنم افتخار کسب نمايم.»
اين ورزشکار افزود که کلپ آنان در هفت تايم فعاليت داشته و در هر تايم گنجايش ٥٠ ورزشکار را دارا ميباشد. وى ميگويد که اين کلپ با کمک و همکارى ورزش دوستان ايجاد شده و ماهانه ٢٢ هزار افغانى کرايه پرداخت مينمايد. اسدى از کميته ملى المپيک خواست که همچو کلپ ها را براى رشد ورزش در ميان طبقه اناث، در بخش کرايه و وسايل ورزشى کمک نمايد. ملالى دقيق مسؤول ورزش بخش اناث کميته ملى المپيک با خرسندى از ايجاد کلپ هاى ورزشى، گسترش چنين کلپ ها را براى رشد ورزش طبقۀ اناث موثر ميداند. دقيق ميگويد که ٤٤٥٠ ورزشکار اناث در ٢٣ رشته ورزشى در هشت ولايت از جمله ٢٥٠٠ ورزشکار در ٦٨ کلپ درکابل فعاليت دارند. فدراسيون کاراته در سال ١٣٥٤ در افغانستان رايج بوده و ازسال ١٣٦٨ بدينسو بصورت رسمى در چهار سبک اصلى "شتوکان ، شتوريو ، گوجوريو و وادريو " به فعاليت آغاز کرده است.