آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Thursday, June 23, 2011

فریب دادن دختران جوان از طریق سایت های اینترنتی

                                                         

اغفال 100 دختر در سایت همسر یابی
نویسنده: بهمن یار
مهندس قلابي كه به اتهام اينترنتي اغفال ۱۵ دختر جوان بازداشت شده است در اعترافات تازه‌اش مدعي شد: به بيش از يكصد دختر جوان پيشنهاد ازدواج داده و با ترفند‌هاي مختلف از آنها كلاهبرداري كرده است.
به گزارش صدای ایران: اين پرونده با شكايت دختر جواني به‌نام سولماز در بازپرسي شعبه دوم دادسراي جرايم رايانه‌اي تشكيل شد.
اين دختر گفت: مدتي قبل در يك سايت همسريابي ثبت‌نام كردم تا از اين طريق مرد ايده‌آلم را پيدا كنم. مدتي گذشت تا اينكه سايت مردي به‌نام فريد را كه مدعي بود مهندس است به من معرفي كرد. در همان برخورد اول شيفته فريد شدم و تلاش كردم رابطه‌ام را با او ادامه دهم. او هم به من قول داد، آينده خوبي برايم فراهم و من را خوشبخت كند.
به اين ترتيب در حالي كه من همه چيز را تمام شده مي‌ديدم، قرار شد تا چند ماه ديگر با برگزاري جشن عروسي زندگي مشترك‌مان را آغاز كنيم. در اين مدت من با فريد به‌طور تلفني رابطه داشتم اما بيشتر ارتباط ما از طريق چت در اينترنت بود.
در حالي كه مدتي از آشنايي‌مان گذشته بود فريد تماس گرفت و مدعي شد خودرواش تصادف كرده و به حدود دو ميليون تومان پول نياز دارد. من هم كه او را شوهرم مي‌دانستم، بلافاصله به حسابي كه گفته بود پول واريز كردم. اين مورد چند بار ديگر تكرار شد و فريد با بهانه‌هاي مختلف چند مرتبه از من پول گرفت تا اينكه به‌طور ناگهاني ناپديد شد.
او به تماس‌هاي تلفني‌ام جواب نمي‌داد و اين موضوع نگرانم كرده بود. چند روزي صبر كردم تا اينكه يك روز به‌طور اتفاقي رمز اي‌ميل فريد را به دست آوردم و وارد اي‌ميل‌اش شدم. هنوز چند لحظه از اين كار نگذشته بود كه چندين نفر كه همه آنها دختر بودند، برايم پيام دادند. پيام‌هاي آنها نشان مي‌داد فريد از همه آنها خواستگاري كرده و به همه‌شان قول ازدواج داده است. آن لحظه بود كه فهميدم فريد مرد شيادي است و هدفش از خواستگاري از من كلاهبرداري بوده است.
اظهارات شاكي نشان مي‌داد متهم علاوه بر سولماز، دختران ديگري را نيز با وعده ازدواج فريب داده است. به همين دليل به دستور بازپرس رييسي، افسران پليس فتا تجسس‌هاي خود را براي شناسايي مرد شياد آغاز كردند. با گذشت چند روز از آغاز رسيدگي به اين پرونده در حالي كه تعداد شاكيان به
۱۵ نفر رسيده بود ماموران مخفيگاه فريد را شناسايي و وي را دستگير كردند.
او ابتدا خواستگاري از شاكيانش را انكار مي‌كرد، اما در ادامه وقتي در برابر آنها قرار گرفت به ناچار رابطه با شاكيان را پذيرفت، اما مدعي شد قصد داشته با تمام آنها ازدواج كند. شاكيان پرونده كه فريد از بيشتر آنها كلاهبرداري كرده بود نيز مدعي شدند: كار فريد ضربه روحي شديدي به آنها زده و باعث شده با مشكلات زيادي روبه‌رو شوند.
آنها گفتند، فريد خود را به‌عنوان مهندس معرفي كرد و وعده و وعيد‌هاي او، آنها را فريب داده است. از آنجا كه ممكن بود شاكيان پرونده افزايش يابند متهم تحت بازجويي‌هاي فني- پليسي قرار گرفت تا زواياي پنهان اقداماتش روشن شود. با گذشت مدتي از تحقيقات تخصصي فريد در اظهاراتي شگفت‌انگيز مدعي شد، تاكنون از حدود يكصد دختر و زن مطلقه خواستگاري كرده و با وعده و وعيد اعتماد آنها را جلب و در فرصتي مناسب از آنان كلاهبرداري كرده است.
وي كه مدتي قبل همسرش را طلاق داده است، مدعي شد: قصد داشته با تمام طعمه‌هايش ازدواج كند. اظهارات متهم در حالي بود كه فقط
۱۵ نفر از طعمه‌هايش، او را شناسايي و از وي شكايت كرده بودند. از آنجا كه فريد در تازه‌ترين اعترافاتش مدعي شده بود حدود يكصد دختر و زن مطلقه را فريب داده است، بازپرس رييسي مجوز انتشار تصوير بدون پوشش متهم را صادر كرد و از افرادي كه از وي شكايتي دارند، دعوت كرد براي پيگيري ماجرا به دادسراي ناحيه ۳۱ (رسيدگي به جرايم رايانه‌اي) مراجعه كنند.

زنان شجاع کشور بخاطر تامین صلح نقش به سزای دارند



فراغت 24 پولیس زن از یک دوره آموزشی
پنجشنبه, 23 جون 2011 00:00
پنجمین دوره کورس گزمه حمایوی سربازان طبقه اناثیه قوماندانی زون 101 آسمائی ولایت کابل امروز خاتمه یافت. 
به گزارش آژانس خبری روز ، لوی پاسوال محمد ایوب سالنگی قوماندان امنیه ولایت کابل که  در محفل توزیع تصدیق نامه سربازان اناثیه حضور داشت ، به رسانه ها گفت که در این کورس 24 تن از سربازان اناثیه قوماندانی و حوزه های شهر کابل اشتراک ورزیده بودند و چهار هفته ادامه داشت.
موصوف هدف از راه اندازی این کورس را ارتقای ظرفیت پولیس زن در گزمه حمایوی و تلاشی منازل عنوان کرد.
آقای سالنگی میگوید: که این کورس چهار هفته ای به حمایت ایالات متحده امریکا و پولیس اتحادیه اروپا راه اندازی شده بود.
قوماندان امنیه کابل ؛  راه اندازی چنین کورس ها را در ارتقای ظرفیت نیروهای پولیس ملی موثر خواند و از امریکا و پولیس اتحادیه اروپا خواست در آینده نیز کورس های مشابه  را برگزار نمایند.
نصیراحمد صدیقی
کابل – 2 سرطان