آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Tuesday, January 18, 2011

بهبود در وضعیت صحی

گبریل گیفوردس
گبریل گیفوردس در 8 جون 1970 میلادی در توسان اریزونا تولد شده است. مدرسه را در شهر خود  « توسان » به پایان رسانیده و تحصیلات عالی خود را در سال 1993 میلادی در رشته سوسیالوژی و تاریخ امریکای لاتین در چوواوای مکسیکو به اتمام رسانیده و  در سال 1996 وارد دانشگاهی جانف کنیدی گردیده و دیپلوم ماقوق خود را ازین دانشاهی عالی کسب نموده است.
گابریل گیفوردس از 2001 الی 2003 میلادی نماینده مردم اریزونا در مجلس نماینده گان کانگرس امریکا و از 2003 تا 2005 میلادی عضویت کانگرس را از ایالت خود نماینده گی می کرد و اکنون در دور سوم ، به صفت نماینده مردم در پارلمان ایالات متحده امریکا ایفای وظیفه می نمود. خانم گیفوردس از جناحی دموکرات ها و سیاستمدار فعال است.
گبریل گیفوردس از سال 2007 میلادی با مارک کلی فرمانده سفینه فضائی ازدواج کرد. بتاریخ 8 جنوری 2011 خانم گیفوردس در هنگام سخنرانی در شهر توسان اریزونا ، هدف گلوله باری قرار گرفت و مرمی در ناحیه سر آن اصابت کرد و شدیداً مجروح شد. افزون بر آن در اثر این تیر اندازی 6 نفر کشته و 13 نفر دیگر زخمی گردیدند. گفته میشود که : در بین کشته شده گان یک دختر 9 ساله « علاقه مند به سیاست » و یک قاضی فدرال نیز شامل میباشد.
بارک اوباما رییس جمهورایالات متحده امریکا ، در پیامی این رویداد را یک  «تراژیدی » وحشتناک خواند و یک دقیقه سکوت نمود. در جریان هفته بیرق های ایالات متحده امریکا در قصر سفید ، اماکن عامه و عمارات نظامی در حالت نیمه بر افراشته قرار داده شده است.
داکتران معالج خانم گیفوردس ، به تازه گی ها خبری را منتشر ساخته اند که حالت صیحی او رو به بهبودی بوده و عکس العمل های مثبتی از خود نشان داده است.