آوای زنان افغانستان

آوای زنان افغانستان

Wednesday, September 4, 2019

مرگ ۱۰۰ زن به دلیل خشونت‌های خانه‌گی در فرانسه


رسانه‌ها گزارش داده‌اند که از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون ۱۰۰ زن به دلیل خشونت‌های خانه‌گی در فرانسه جان باخته ‌اند .

دولت امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه، روز سه‌شنبه، ۳ سپتامبر، قرار بود کنفرانس ویژه‌ای را درباره خشونت خانه‌گی علیه زنان در این کشور برگزار کند.

به گزارش یورونیوز، منتقدان دولت فرانسه بر این باور هستند که دولت باید بیش از این برای جلوگیری از مرگ زنان به دست بسته‌گان یا نزدیکان مرد خود، تلاش کند.

مارلن شیاپا، وزیر برابری زنان با مردان در دولت فرانسه، اعلام کرده که هدف از برگزاری این کنفرانس، کاهش موارد وقوع خشونت فزیکی و جنسی علیه زنان در این کشور است. بنا بر آمار دولتی هر سال ۲۲۰ هزار حادثه خشونت فزیکی و جنسی علیه زنان در فرانسه روی می‌دهد.

طبق آمار دولت فرانسه در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲۱ زن به دلیل خشونت‌های خانه‌گی جان خود را از دست دادند. این آمار به این معنا است که هر سه روز یک زن در فرانسه به دست یکی از بسته‌گان یا نزدیکان مرد خود به قتل می‌رسد.

وزیر برابری زنان با مردان در دولت فرانسه، پیش از برگزاری کنفرانس روز سه‌شنبه وعده داده بود که تصمیم‌های «مهمی» در جریان این کنفرانس از سوی دولت اعلام خواهد شد. مارلن شیاپا در نظر دارد تا توجه دیگر وزرای دولت از جمله وزیران عدلیه، داخله، آموزش و مسکن را به موضوع خشونت خانه‌گی علیه زنان و اهمیت آن جلب کند. 8 صبح

No comments: